Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-2016-2017

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.86 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

66 

17.  SPOLUPRÁCE NA TRHU CESTOVNÍHO RUCHU A 
FRANCHISING -  účastníci  cestovního  ruchu  vnímají  svůj  pobyt  jako  celek,  který  zahrnuje  všechny  zážitky  a 
zkušenosti ze spotřebování služeb. 
- představu o cílovém místě si vytvářejí podle celkového dojmu 
- k tomu, aby tento systém fungoval, je třeba vyvinout spolupráci na trhu cestovního ruchu 
- za spolupráci lze považovat součinnost dvou a více subjektů zainteresovaných na rozvoji cestovního 
ruchu či na poskytování služeb s cestovním ruchem spojených 
- spolupráce by vždy měla být výhodná pro obě strany (win-win) 

PODNIKATELSKÉ PROSTŘEDÍ - globalizace 

•  4 globální síly: nákladová, tržní, vládní, konkurenční 

•  5 globálních strategií: spolupráce, služby, marketing, lokalizace aktivit, konkurenční strategie 

- technologický rozvoj ICT 
- změny zákaznického chování 
- měnící se prostředí - podniky musejí zůstat konkurenceschopné 
- využívané modely: 

•  vstup podniku na nový trh 

•  spojování společností, akvizice nebo holdingy s podnikem působícím v příjmové destinaci 

•  spolupráce aliancí s podniky z vysílajících destinací 

- kooperující modely v odvětví cestovního ruchu nejsou typické jen pro podniky, ale jsou využívány i 
destinacemi 

Důvody ke spolupráci 

•  externí - riziko, kulturní rozdíly, rozvinutost ekonomiky, budoucí zahraniční investice 

•  interní - velikost firmy, zahraniční zkušenosti, kompetence, strategie, kontrola 

Iniciátoři spolupráce -  lokálně  řízená,  tzv.  bottom-up,  odspodu  vzniklá  spolupráce,  kde  je  nutná  lepší  spolupráce  a 
koordinace aktivit. 
- politicky řízená, tzv. top-down, shora vzniklá spolupráce, kde považuje centrální úroveň spolupráci 
za dobrou cestu k řešení určitého druhu problému. 
- podpůrně (stimulačně) řízená, kde jsou zdroje nabízeny za daným účelem (např. program partnerství 
Evropské Komise) 

Témata, do kterých materiál patří