prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Dopady spolupráce
• návštěvnická perspektiva - zvýšení návštěvnických zážitků, posílení spokojenosti a loajality s
destinací
• perspektiva podniků cestovního ruchu - vyšší produktivita, zlepšení image
• perspektiva místní komunity - tejné jako podniky, vyšší počet pracovních míst, vyšší
potenciální investice, zlepšení prostředí
• perspektiva místní správy - vyšší návratnost investic, strategické řízení regionu
Spolupráce na úrovni
• Podniků – kooperace subjektů zaměřených na docílení zisků, vysokých podílů na trhu aj.
o
Kooperace, spolupráce, většinou nad úroveň dodavatelsko-odběratelských vztahů
• Mimopodniková spolupráce – zapojení neziskových organizací (svazy, profesní sdružení,
místní samospráva, veřejná správa, fondy, občané aj.)
o Partnerství
67
Členění partnerství dle funkčnosti
Faktory úspěšné spolupráce
• Soubor sdílených hodnot o případu, na kterém se spolupracuje;
• Existence působivého cíle, dosažitelných a aktualizovaných záměrů, které jsou srozumitelné
všem;
• Jasný návod a cílená strategie k dosažení hlavního cíle;
• Existence plánů s jasným souborem metod ukazující odpovědnosti všech partnerů;
• Flexibilní alianční uskupení, které je ochotné na adaptace, změny a transformace;
• Transparentní mechanismus pro diskuzi, vyjednávání a dohody mezi partnery;
• Jasné zdroje a jejich rozpočet;
• Smlouva o spolupráci s jasnou definicí a pracovním rozvrhem, harmonogramem s jasně
měřitelnými ukazateli.
DVĚ FORMY „KOOPERAČNÍHO“ SYSTÉMU
Kooperace znamená spolupráci několika podniků, které mají svou vlastní právní subjektivitu.
• Většinou jsou i majetkově a hospodářsky nezávislé.
• Kooperace může být ukotvena smluvně.