prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Výhody pro poskytovatele licence
• rozšíření základní organizace
• kapitálové výhody
• méně zátěže v personální a dislokální oblasti
• širší distribuční možnosti
• rozložení rizika podnikání
• franchising umožňuje rychlou expanzi a vstup na nové trhy.
71
Výhody pro franchisanta
• sdílení know how
• snížení rizika podnikání
o
franchisový poskytovatel distribuuje produkt/službu s vysokou přidanou hodnotou pro
zákazníka a silnou značkou,
o
franchisa je předem v praxi vyzkoušena
o
poskytovatelem je vypracována strategie prosazení a udržení produktu/služby na trhu,
o poskytovatel provádí monitorování trhu
o
poskytovatel formuluje a využívá dlouhodobou rozvojovou strategii a plán,
o
realizace každého nového podniku je ověřována z hlediska ekonomické výnosnosti
o
poskytovatel uplatňuje náročná hlediska při výběru partnerů
o
poskytovatel poskytuje příjemcům intenzivní manažerskou, marketingovou a
operativně-provozní podporu,
o
možnost sdílet společný centrální rezervační a informační systém a webové stránky s
možností on-line rezervací,
o
společná marketingová podpora a strategie,
o
používání jediné značky
o
možnost využívání obchodně provozního poradenství
o
společná nákupní politika
o
možnost samostatně se realizovat ve „svém“ podniku
o
školení pracovníků - společný vzdělávací program,
o
možnost využití personální strategie a plánování,
o
možnost provedení ekonomické analýzy podniku,
o
zajištění vnitřní a vnější kontroly – zejména v oblasti dodržování standardů kvality
Franchising jako spojení malých a velkých firem
Výhody velké firmy (franchisor):
• větší počet produktů,
• sledovanější webové stránky
• slevy při nákupech techniky a služeb
• větší důvěra klientů, finančních ústavů, popř. zahraničních investorů,