Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-2016-2017

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.86 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

•  V rámci hotelové skupiny/řetězce: 

Hotely (skupinou) vlastněné 

o  Hotely pronajaté 

Hotely provozované na základě frančízy 

Hotely na základě smlouvy o řízení (manažerská smlouva) 

Hotely dobrovolně sdružené 

Franchising - získání obchodního jména, speciálních technik a know-how 
- spolupráce mezi podnikateli – podnikatelská koncepce – snižování rizika (jméno a know-how) 
- zapojení do sítě rezervačního systému franchisora 
- zvýšení vytíženosti UK 
- růst image 
- usnadnění jednání (banky a instituce) 
- zvyšování kvality služeb 
- přístup k informacím 
- McDonald´s, KFC, Holiday Inn, Orea Hotels, Potrefená Husa, Ambiente, CrossCafe 

Smlouva o řízení - profesionální management 
- práce v oblastech plánování, organizace, produkce a prodeje za úhradu 
- snižuje se riziko podnikatele 

Hotelové řetězce - skupina hotelů jedné značky 
- národní či mezinárodní korporace 
- princip koncentrace 
- rrvní HŘ Inter-Continentals Hotels Corporation 
-  Wyndham  Hotel  Group,  Marriott  International,  Hilton  Hotels,  Accor  Group,  Choise  Hotels,  Best 
Western, Carlson Hotels 
- pod korporacemi jsou provozovány značky hotelů př. Accor: Novotel, Ibis, Mercure, Sofitel, Hotel 
F1 a další 
- V ČR: Westbohemia, Volareza, Euroagentur Hotels and Travel, Harmony Club, CPI Hotels a Orea 
Hotels 

76 

Aktiva - hotel, vybavení, zařízení, zásoby 
- investovaný kapitál a příjmy z provozu 
- host a jeho majetek 
 - hrozby pro hotelová aktiva (ovlivnitelné, neovlivnitelné) 

•  původci hrozeb: hosté, vítaní návštěvníci, nevítaní návštěvníci, personál 

- ochrana aktiv 

•  Kontrola 

•  Pojištění a prevence 

Hotelový management -  proces  plánování,  rozhodování,  organizování,  komuniace,  motivování,  kontroly  a  užití  zdrojů  k 
dosažení stanovených cílů 
plánování – prolíná se celým procesem řízení, určování cílů a prostředků k jejich dosažení 
strategické plánování – jaké máme dlouhodobé cíle s přihlédnutím na vývoj okolí 
finanční plánování – stanovení cílů, zdroje, kontrola, struktura aktiv a pasiv 
-  finanční  rozhodování  –  odhalování  fin.  problémů,  stanovení  alternativ  a  jejich  řešení,  nepřímé 
důsledky jejich aplikace, posouzení rizik a výběr nejvhodnější alternativy 

Témata, do kterých materiál patří