prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• Recepční list – “hotelové štafle”
• Hotelový deník
• Rooming list a Waiting list
• Rezervační kniha, pořadník objednávek ubytování
• Kniha buzení, evidence pošty
Check-in - řídí se dle standardu hotelu
- pokud je předem rezervace, předloží host potvrzení a prokazuje se OP, CP
- sleduje se: jméno a příjmení, datum narození, státní občanství, číslo CP, doba ubytování
- vystavení hotelového průkazu
- předání klíčů
- informace o službách
Front office – vrátnice - hotelový vrátný - odpovídá za úroveň poskytovaných služeb, za vedení evidence, za dodržování
zásad bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
- bagážista - ručí za služby uvnitř hotelu, doručuje poštu a balíčky na pokoje, přenáší zavazadla
- dveřník (portýr, doorman) - pomáhá hostům při vystupování z vozu, vítá hosty, otevírá dveře,
zajišťuje taxi, ručí za pořádek před hotelem
- poslíček
- lift boy
- hostesky
- concierge
• sekretářské služby (pošta, fax..)
• zabezpečení transferů (letenky, jízdenky, vstupenky, rezervace služeb)
Housekeeping - úklid a pořádek v celém hotelu
- čistota, ale i stav vybavení
- hotelová hospodyně - organizuje úklidové služby a jednotlivých pokojích, řídí a kontroluje práci
pokojských, řídí výměnu prádla, doplňování vybavení pokojů, vede evidence
78
- pokojské - provádí úklid pokojů, zajišťuje praní prádla a čištění oděvů,
- uklízečky
- (florista, sleep manager)
Statut pokoje
• Occupied – obsazený
• Complimentary – obsazený, ale není zpoplatněn za užití
• Stay-over – host zůstává další noc
• On-change – host odjel, ale pokoje není ještě uklizen