prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• Uspokojení potřeb zákazníků
• Zajištění komunikačního mixu
• Sjednocení marketingové strategie
• Získání know-how
• Využití společných distribučních cest
• Netradiční přístup k řešení problémů
PPP PUBLIC PRIVATE PARTNERSHIP - veřejný a soukromý sektor:
• Smluvní partnerství
• Pronájem veřejného podniku
• Společný podnik
• Koncese
• Licence
• Franchising
• Financování veřejné investice ze soukromých zdrojů
• Leasing
• Subvence a granty soukromým subjektům
• Dočasná výpomoc orgánům veřejné správy od jiného subjektu
• Finanční výpomoc
• Zapojení dobrovolníků
Přínosy PPP
Pro veřejný sektor
• Propojení finančních prostředků
• Možnost financovat větší infrastrukturní projekty
• Využití know-how (obchod a marketing)
• Vyšší transparentnost
• Rozložení rizik
Pro soukromý sektor
• Zvýšení konkurenceschopnosti
• Možnost ovlivňovat dění
• Zlepšení možnosti financování aktivit
• Motivace – dlouhodobé perspektivy
• Nové obchodní příležitosti
CLUSTER - KLASTR - shluk, chomáč, hrozen
- efektivní forma kooperace
- výhody: informace, komunikace, spolupráce, vzdělávání, poradenství, lobbing, propagace a
marketing
SPOLUPRÁCE NA GLOBÁLNÍ ÚROVNI
APEC – Asia-Pacific Economic Coopreation - nezávislost a rozvoj regionu, odstranění bariér obchodu se službami a zbožím, pracovní skupina pro
cestovní ruch (1991) – sdílení informací, výměna názorů, rozvoj regionu, spolupráce
73
UNWTO – Unated Nations: the World Tourism Organization - agentura zodpovědná za podporu odpovědného, udržitelného a všem přístupného cestovního ruchu
- posiluje pozici turismu jako řídící činitel ekonomického růstu, rozvoje a udržitelnosti
OECD – Organization for Economic Cooperation and Development - mezivládní organizace 34 států
- koordinuje ekonomickou a sociálně-politickou spolupráci, zprostředkovává nové investice, prosazuje
liberalizaci mezinárodního obchodu