Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-2016-2017

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.86 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Další příklady homogenních kooperačních systémů 

•  Strategické aliance – např. letecké společnosti hotelové aliance – Movenpick, Radisson, SAS 

International 

•  Restaurační  řetězce  –  např.  McDonalds  (firma  a  frančízanti),  P.U.B.  (frančízový  systém), 

Švejk restaurant… 

•  Destinace – Best of the Alps – www.bestofthealps.com 

•  Autobusová doprava – Eurolines (značka) 

Strategická aliance - způsob, jak využívat trhy, podílet se o rizika a zabránit případnému převzetí kontroly nad podnikem 
nepřátelskou společností. 
- strategické aliance zahrnují celý hodnotový řetězec a jeho jednotlivé články. 
- výhody plynoucí ze synergie spojení mohou realizovat firmy všech velikostí. 
- maximalizace tržního podílu, redukce kapitálových investic 
- partnerství je integrální součástí strategických aliancí 
- společný cíl – nezávislost-spolupráce 
Příčiny budování strategických aliancí -  poměrně  nízká  úspěšnost  fúzí  (vlastnické  propojení=koncentrace)  nutí  podniky  hledat  jiné  formy 
spolupráce s partnery, které by jim umožnily lépe reagovat na neustále rostoucí požadavky zákazníků- v nich jsou slabé stránky jednoho partnera kompenzovány silnými stránkami partnera druhého 
Aliance leteckých společností  

•  Sky Team (Air France-KLM) 

•  Star Alliance (Lufthansa) 

70 

•  Oneworld (British Airways) 

Důvody vzniku strategických aliancí 

•  Teorie efektivnosti (finanční synergie, operační synergie, synergie managementu) 

•  Teorie  monopolu  (fúze,  joint  venture)  –  financování  vstupu  na  nové  trhy,  omezení 

konkurence, vytvoření vstupních bariér 

•  Teorie hodnoty 

•  Teorie empire building (snaha manažerů primárně uspokojit své zájmy) 

•  Procesní teorie (propojování slabých a silných stránek v hodnotovém řetězci) 

Témata, do kterých materiál patří