prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• Manažerské – doškolování, vlastní vzdělávání, kurzy, trénink
• Technické – společná údržba, prádelna, ekologické předpisy
- problémy:
69
• Komunikace – funkční systém komunikace
• Kontrola – stanovená kvalita služeb
• Náklady – dodatečné náklady
Hotelový řetězec - určitý počet hotelů vzájemně propojených hotelovou značkou, přičemž vazba hotelu k řetězci nebývá
obvykle založena (přestože může být) na využívání vlastnického práva k hmotným statkům, ale spíše
využívání licenčního práva ke statkům nehmotným.
- hotelové řetězce patřící do skupiny Accor – Ibis, Novotel, Sofitel, Formule I
- Francie – lídr evropských hotelových trhů
- skupiny i řetězce mohou splývat
- Best Western International
Formy provozování hotelů
• Individuálně provozované hotely
• V rámci hotelové skupiny/řetězce:
o
Hotely (skupinou) vlastněné
o Hotely pronajaté
o
Hotely provozované na základě frančízy
o
Hotely na základě smlouvy o řízení (manažerská smlouva)
o
Hotely dobrovolně sdružené
Smlouva o řízení - smlouva o řízení (o managementu, manažerská smlouva, management contract)
- písemná dohoda mezi dvěma stranami, a to za účelem poskytování profesionálních plánovacích,
organizačních a operativních výkonů pro produkci a prodej služeb, týkajících se ubytování, stravování
a jiných služeb a úkonů souvisejících s činností a chodem hotelu
- vlastník nemovitosti pověřuje provozovatele, aby vykonával určitou dobu za úhradu svoje služby a
převzal plnou zodpovědnost za vedení provozu všech zařízení
- provozovatel hradí náklady a ponechává si část zisku
- vlastník dává k dispozici celé zařízení, včetně provozního kapitálu a nese plnou právní a finanční
odpovědnost a má právo na kontrolu
- pracovníci jsou většinou majitele, až na předem definované pozice (provozovatel smí propouštět)
- provozovatel (operátor) přináší často značku i rezervační systém
- dlouhodobější smluvní vztah (4-6, dříve i 20 let)