prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Druhy výstav a veletrhů - dle účelu
• Prodejní výstavy
• Kombinované kontraktačně-prodejní akce
- dle geografického dosahu
• Lokální akce
• Regionální akce
• Kontinentální
• Mezinárodní
EVENTS = události, zážitky, prožitky …
- úspěšný event = výjimečný zážitek prožívaný nejlépe všemi smysly
- event může podpořit vytváření kvalitní firemní komunikace a podpořit image firmy a její produkty.
- většinou se jedná o jednodenní či kratší akci (slavnostní večeře atd.)
- kongresové akce se dají označit za eventy - event je ale širší a „modernější“ pojem
- základní specifikum = účast člověka
• Jako diváka
• Jako účastníka
- aktivity
• Organizované v předstihu
• Spontánní
64
- marketingové cíle – příklady:
• Zvyšování návštěvnosti
• Rozvoj volnočasových aktivit
• Maximalizace zisku
• Získání maximálního podílu na trhu
- typy:
• kulturní – hudební a divadelní akce, umění, tradice a zvyky, technické umění, vědecká
setkání
• sportovní – OH, mistrovství, závody, turnaje, sport ve volném čase
• ekonomické – výstavy, veletrhy, kongresy, semináře, tiskové konference, obchodní
prezentace, valné hromady, dny otevřených dveří
• společensko-politické – politická a vědecká setkání, návštěvy památek, dny ochrany
životního prostředí, přehlídky, slavnostní otevření
• přírodní – přírodní ukázky (polární záře, zatmění), přírodní artefakty vytvořené člověkem
HISTORIE KONGRESOVÉHO TURISMU - první zmínky lze vystopovat již v 17. století
- základní mezníky v rozvoji kongresového cestovního ruchu:
• 1681 - první lékařský kongres v Římě