prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
- většinou je navázán na firmy/asociace, tj. neprobíhá ve volném čase, platí většinou firmy/subjekty a
ne jednotlivci
- dnes většinou referujeme o MICE turismu (nahradilo dřívější pojem kongresový CR, ale ne dílčí
pojmy)
- je forma cestovního ruchu, jejíž účastníci jsou motivováni setkáváním s odborníky a odborným
programem na kongresech, konferencích, sympóziích, kolokviích, seminářích atd.
- má zpravidla tematické zaměření, předem stanovený cíl jednání, vysoké nároky na organizační a
technické zabezpečení a na bezprostřední infrastrukturu
- je jednou z forem cestovního ruchu, který zpravidla není provozován ve volném čase účastníků
- jedná se o hromadný cestovní ruch
- není spojen s volným časem účastníků, ale je organizován v souvislosti se zaměstnáním
- nejčastěji má podobu vázaného (sociálního) cestovního ruchu, tzn. že účast na akcích kongresového
cestovního ruchu bývá účastníkům hrazena třetí osobou (zaměstnavatelem, školou apod.)
- typická je vysoká odborná úroveň, komplexnost poskytovaných služeb
- není zde provázanost na standardní turistickou sezónu
ČLENĚNÍ AKCÍ KONGRESOVÉHO TURISMU - podle počtu účastníků
• malé
• střední
• velké
- podle délky trvání
• platí, že čím větší akce kongresového typu se koná, tím je její délka větší. Malé akce mají
trvání 1-2 dny, velké 3 dny a více.
- podle formy
• Kongres
• Konference
• Sympozium
• Seminář
• Kolokvium
- podle tematického zaměření
62
• obchodní
• profesní
• vědecké
• náboženské
• vzdělávací