Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-2016-2017

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.86 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Typologizace destinací CR - dle nejtypičtější atraktivity primární či sekundární nabídky 

•  městská,  přímořská,  horská,  venkovská,  autentický  třetí  svět,  hlavní  města,  tradiční  centra 

cestovního ruchu, střediska cestovního ruchu, účelově budované resorty 

- dle atraktivit a aktivit 

•  lázeňská,  přírodní,  u  vodní  plochy,  venkovská,  zimních  sportů,  náboženská,  příhraniční, 

rekreační 

55 

UDRŽITELNÝ ROZVOJ CESTOVNÍHO RUCHU 

Efekt turistické pasti - CR má schopnost sebedestrukce 
- příčinou může být neregulace rozvoje CR 
- intenzita negativního dopadu je dána 

•  Relativním počtem návštěvníků 

•  Sezónností 

•  Zranitelností ekosystémů 

•  Mírou ekonomické závislosti místních obyvatel na CR 

•  Mírou regulace CR v destinaci 

Únosné zatížení destinace 

•  Fyzicky únosná kapacita 

•  Ekologicky únosná kapacita 

•  Socio-kulturně únosná kapacita 

•  Psychologicky únosná kapacita 

•  Úroveň sezónnosti 

•  Úroveň místní environmentálně vhodné technologie 

Iritační index - ukazatel intenzity turistické aktivity v destinaci 
- Defertova turistická funkce 

počet lůžek v destinaci / počet rezidentů * 100 

- přímá úměra mezi růstem turistické funkce a růstem nevraživosti rezidentů vůči návštěníkům 
- zkreslená vypovídací schopnost (využití lůžkové kapacity, výletníci) 
- stupně rozladěnosti rezidentů vůči turistům 

•  euforie 

•  apatie 

•  podrážděnost 

•  nepřátelství 

DESTINAČNÍ MANAGEMENT  -  soubor  technik,  nástrojů  a  opatření  používaných  při  koordinovaném  plánování,  organizování, 
komunikaci, rozhodovacím procesu a regulaci cestovního ruchu v dané destinaci 
-  nejvyzrálejší  forma  řízení  cestovního  ruchu,  kooperace  poskytovatelů  služeb  za  účelem 
efektivnějšího řízení cestovního ruchu na určitém území 
- specifická forma klasického managementu, která se zabývá “řízením” destinace 
-  strategie  a  cesta  pro  silné  regiony,  které  mají  odvahu  ke  koncentraci  sil  pro  společný  rozvoj, 
organizaci a aktivní prodej svých konkurenčních výhod  
-  destinační  management  =  specifická  forma  managementu,  která  se  zabývá  procesem  řízení 
destinace 
destinační společnost = subjekt, který provádí či aplikuje principy destinačního managementu 

Témata, do kterých materiál patří