prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Trhy CA - nezávislí cestovatelé
- lidi, kteří si chtějí objednat pouze letenky, pronájem auta, hotel, stravování
- lidi, kteří si kupují zájezdy
- sdružení, kluby, které obstarávají služby pro hromadné zájezdy
- společnosti a organizace pořádající obchodní cesty
- lidi, kteří si kupují doplňkové služby – směnárenské, pojišťovací
Příjmy CA - provize (7-15% prodejní ceny produktu)
- někdy smlouvy se zákazníkem o zaplacení služeb CA
Konkurence v oblasti CA - mezi velkými řetězci o co nejvyšší podíl na domácím trhu
- mezi velkými řetězci a drobnými nezávislými agenturami
- mezi všemi agenturami v příslušné geografické oblasti
14. PRŮVODCOVSKÁ ČINNOST A PRŮVODCE
PRŮVODCE - vlastnosti:
• vyvinutý smysl pro orientaci v terénu i ve městě
• výborná paměť
• jazykové a řečnické schopnosti
• zájem o místopis a práci s mapou
• chuť pracovat s lidmi
• záliba v cestování
- průvodcovská činnost je v současné době živností volnou
- dříve musel mít vysokoškolské/vyšší odborné/úplné střední vzdělání v oblasti CR a také doklad o
vykonání zkoušky odborné způsobilosti pro výkon průvodcovské činnosti (dnes není třeba)
PŘÍPRAVA NA ZÁJEZD - vypracování informačního minima
• informační minimum = přehledně uspořádaný soubor základních informací o určité zemi
(oficiální název, státní symboly, rozloha, podnebí, hlavní město…)
- topografická příprava
53
- psychologická příprava
- chronologická příprava
- vypracování harmonogramu (itineráře trasy) = přesný časový rozvrh
POVINNOSTI BĚHEM ZÁJEZDU - před odjezdem zkontroluje skutečný počet účastníků
- kontroluje kvalitu poskytovaných služeb
- v případě nemoci nebo úrazu účastníka poskytne první pomoc, zabezpečí lékařské ošetření, případně
odvoz do nemocnice
- ztrátu zavazadla oznámí příslušnému pracovníku zařízení, kde ke ztrátě došlo nebo také
bezpečnostním orgánům, o ztrátě sepíše protokol
VYHODNOCENÍ A VYÚČTOVÁNÍ ZÁJEZDU - nejpozději do tří pracovních dnů po ukončení zájezdu
- odevzdá zprávu, kde popíše mimořádné události a zhodnotí celkový průběh zájezdu
- odevzdá ostatní doklady a pomůcky: potvrzené dopravní ceniny, nepotvrzené dopravní ceniny,
potvrzené doklady o poskytnutých službách, jmenný seznam účastníků zájezdu, reklamační protokoly
o poskytnutí nekvalitních služeb