Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-2016-2017

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.86 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Trhy CA - nezávislí cestovatelé 
- lidi, kteří si chtějí objednat pouze letenky, pronájem auta, hotel, stravování 
- lidi, kteří si kupují zájezdy 
- sdružení, kluby, které obstarávají služby pro hromadné zájezdy 
- společnosti a organizace pořádající obchodní cesty 
- lidi, kteří si kupují doplňkové služby – směnárenské, pojišťovací 

Příjmy CA - provize (7-15% prodejní ceny produktu) 
- někdy smlouvy se zákazníkem o zaplacení služeb CA 

Konkurence v oblasti CA - mezi velkými řetězci o co nejvyšší podíl na domácím trhu 
- mezi velkými řetězci a drobnými nezávislými agenturami 
- mezi všemi agenturami v příslušné geografické oblasti 

14.  PRŮVODCOVSKÁ ČINNOST A PRŮVODCE 
PRŮVODCE - vlastnosti: 

•  vyvinutý smysl pro orientaci v terénu i ve městě 

•  výborná paměť 

•  jazykové a řečnické schopnosti 

•  zájem o místopis a práci s mapou 

•  chuť pracovat s lidmi 

•  záliba v cestování 

- průvodcovská činnost je v současné době živností volnou 
-  dříve  musel  mít  vysokoškolské/vyšší  odborné/úplné  střední  vzdělání  v oblasti  CR  a  také  doklad  o 
vykonání zkoušky odborné způsobilosti pro výkon průvodcovské činnosti (dnes není třeba) 
PŘÍPRAVA NA ZÁJEZD - vypracování informačního minima 

•  informační  minimum  =  přehledně  uspořádaný  soubor  základních  informací  o  určité  zemi 

(oficiální název, státní symboly, rozloha, podnebí, hlavní město…) 

- topografická příprava 

53 

- psychologická příprava 
- chronologická příprava 
- vypracování harmonogramu (itineráře trasy) = přesný časový rozvrh 

POVINNOSTI BĚHEM ZÁJEZDU - před odjezdem zkontroluje skutečný počet účastníků 
- kontroluje kvalitu poskytovaných služeb 
- v případě nemoci nebo úrazu účastníka poskytne první pomoc, zabezpečí lékařské ošetření, případně 
odvoz do nemocnice 
-  ztrátu  zavazadla  oznámí  příslušnému  pracovníku  zařízení,  kde  ke  ztrátě  došlo  nebo  také 
bezpečnostním orgánům, o ztrátě sepíše protokol 
VYHODNOCENÍ A VYÚČTOVÁNÍ ZÁJEZDU - nejpozději do tří pracovních dnů po ukončení zájezdu 
- odevzdá zprávu, kde popíše mimořádné události a zhodnotí celkový průběh zájezdu 
-  odevzdá  ostatní  doklady  a  pomůcky:  potvrzené  dopravní  ceniny,  nepotvrzené  dopravní  ceniny, 
potvrzené doklady o poskytnutých službách, jmenný seznam účastníků zájezdu, reklamační protokoly 
o poskytnutí nekvalitních služeb 

Témata, do kterých materiál patří