prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
3 důležité faktory v DM
• Návštěvnický management – soubor nástrojů, který se snaží usměrňovat tok návštěvníků a
ovlivňovat jejich chování
• Model limitů přijatelné změny – stanovení únosného zatížení destinace a zachování
udržitelnosti cestovního ruchu
• Spektrum rekreačních příležitostí – zahrnuje lokalizační, realizační, selektivní a ostatní
předpoklady rozvoje cestovního ruchu v destinaci
56
Činnosti DM - spoluplánování územního rozvoje
- regulace v oblasti životního prostředí
- vydávání povolení k vykonávání podnikatelské činnosti a její následnou kontrolu
- podíl na iniciativách různých asociací
- činnosti v zájmu formování rozvoje CR
- vytváření iniciativy při výchově představitelů státní správy a místních samospráv, podnikatelů a
místních obyvatel
- operační řízení aktivit spojených s CR
Problémy DM - destinace zahrnuje více hráčů (municipalit, regionů, podnikatelů, dobrovolných spolků atd.)
- různorodost cílů jednotlivých partnerů v destinaci
- pro partnery může být CR jen jednou funkcí z multifunkčního území
- CR je závislý na velkém množství podnikatelských aktivit
- nedostatek nástrojů řízení a plánování trhu
- dvojí funkce DMO (řídí sama sebe + řídí destinaci)
- velký vliv zájmových skupin
- nutnost legitimity = uznání a akceptace
Chápání a vývoj DM
• Systémový
• Paradigmatický
o
Řízení destinace - destination management
o Správa destinací - destination governance
o Vedení destinace - destination leadership
Zkoumání DM - model životního cyklu destinace – Tourism area life cycle
- směr organizování ekonomických subjektů v destinaci
• problematika koordinace mezi firmami v destinaci
• stupeň sofistikovanosti produktu cestovního ruchu