prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
- zachycení ekonomických souvislostí v destinaci - vícestupňového rozhodovacího stromu
ORGANIZACE DESTINAČNÍHO MANAGEMENTU
Vývoj spolupráce organizací
• Fáze budování (50. až 60. léta 20. století)
57
o
Profesní sdružení – lokální orientace, společné prospekty pro místo a region, společné
pořádání akcí, účast na veletrzích, spolky pro zkrášlení tur. míst JEDNOÚČELOVÁ
SPOLUPRÁCE
• II. Fáze rychlého rozvoje (70. až 80. léta 20. století)
o Regionální turistické organizace – strategie pro tur. místa, regionální prospekty,
společná reklama a podpora prodeje, rostoucí externí efekty, široké zastoupení
rozdílných zájmů STRATEGICKÉ PARTNERSTVÍ
• III. Fáze koncentrace (90. léta až přelom století)
o
Destinační management – koncentrace na rozvoj a organizaci klíčových produktů,
aktivní prosazení se na trhu a aktivní prodej, orientace na značku a kvalitu, regionální
rezervační systém DESTINAČNÍ MANAGEMENT
Úrovně DMO
• Lokální turistická organizace – LTO
o Zlatý pruh Polabí, o.p.s.
• Regionální turistická organizace – RTO
o
Centrála cestovního ruchu Jižíní Moravy CCRJM
• Národní turistická organizace – NTO
o CzechTourism
• Kontinentální turistická organizace
o European Travel Commission – ETC
Současný stav DMO
Úkoly DMO - formulace koncepce a strategie rozvoje CR
- podpora rozvoje nabídky CR v souladu s měnícími se podmínkami trhu
- uskutečňování marketingových aktivit
- zajištění udržitelného rozvoje
- maximalizace uspokojení návštěvníků
- komunikace s návštěvníky a partnery
- iniciace a podpora spolupráce
Právní forma
• Obchodní společnosti
• Dobrovolný svazek obcí
• Družstvo
• Zájmové sdružení právnických osob - nejvíce