prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• Příspěvková organizace
• Obecně prospěšná společnost
• Občanské sdružení
58
Organizační struktura
Činnosti DMO 1. Kooperační a koordinační činnost
2. Projektová a koncepční činnost
3. Marketingová činnost
4. Informační a výzkumná činnost
5. Další manažerské činnosti
6. Poskytování služeb
- moderní a úspěšné organizace se vyznačují:
• vysokou úrovní kooperace uvnitř destinace, ale i navenek,
• nezávislostí na politických strukturách,
• snahou o diferenciaci,
• specializací strategií na vybrané segmenty,
• ohleduplností k životnímu prostředí,
• uznáním kvalitativních aspektů destinačních strategií a
• silnou orientací na jádrové zdroje a atraktivity
Základní principy řízení destinace
• princip 2 K – kooperace, koordinace
• princip 3 K – kooperace, koordinace, komunikace
Kooperace - důraz na komplexní rozvoj a konsenzus mezi prosazováním veřejného a individuálního zájmu s
cílem dosáhnout zisku/užitku
- subjekty jednají na bázi partnerů nikoliv konkurentů
- v destinaci v ideálním případě spolupracují subjekty, které mohou stát v konkurenčním postavení
- spolupráce veřejného a soukromého sektoru (rozdílná funkce a zájmy) Public Private Partnership
- faktor úspěchu = vzájemná důvěra -> dlouhodobý a kontinuální proces
• návštěvnická perspektiva
• perspektiva podniků cestovního ruchu
• perspektiva místní komunity
• perspektiva místní správy
Spolupráce v destinaci není ani centrálně řízený systém a ani demokratický proces. Jedná se o
týmovou práci, která obsahuje velké množství hráčů a hraje se na mnoha místech. Tým musí být
schopen pracovat nezávisle se specializací na oblast zaměření každého hráče a tvořit síť
- aktéři rozvoje CR v destinaci: