Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-2016-2017

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.86 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

CK -  základní  provozní  jednotka  cestovního  ruchu,  jejímž  předmětem  činnosti  je  zprostředkování, 
organizování a zabezpečování služeb souvisejících s cestovním ruchem 
- organizuje a prodává zájezdy, nese plnou zodpovědnost za jejich realizaci 

49 

Funkce CK 

•  překlenovací – prostorové a časové rozdělení nabídky a poptávky 

•  kontaktní – navázat spojení s partnery, tj. dodavateli a odběrateli služeb 

•  informační 

•  realizační – dosažení optimálního zisku při kvalitní a komplexně uspokojené poptávce 

•  výchovná - realizace tematicky zaměřených zájezdů a pobytů 

Legislativa pro CK - viz přednáška Legislativa v CR 
- zákon 159/1999 Sb. 
- směrnice č. 2015/2302 o souborných cestovních službách a spojených cestovních službách 

Novela zákona 159/1999 Sb. Minimální limit pojistného plnění - 4 mil. u zájezdů s leteckou a námořní přepravou, 1 mil. u zájezdů s autobusovou dopravou  – úplné 
zrušení minimálního limitu 
Zveřejnění pojistné smlouvy - na webu MMR umístěna pojistná smlouva – na konec nebude uveřejněna (citlivé informace) 
Zveřejnění pojistky s uvedením výše pojistné částky - bude ponecháno a zvážení provozovatele CK 
Pravidelné výkazy MMR a pojišťovně - pravidelné měsíční výkazy o prodeji zájezdů pouze pojišťovně 
Zákonná spoluúčast na pojistném plnění - 2% - nakonec možnost sjednat smluvně s pojišťovnou 
Pouze jedna zákonná forma zajištění pro případ úpadku - možnost bankovních záruk (zatím není nabízena) 
Možnost MMR zakázat uzavírat smlouvy -  možnost  zakázat  uzavírat  smlouvu  o  zájezdu  až  pokud  CK  neodstraní  zjištěné  nedostatky  ve 
stanovené lhůtě 
Směrnice o souborných cestovních službách a spojených cestovních službách - plná harmonizace – účinnost nejpozději od 1.7.2018, změna OZ, ŽZ 
- ochrana klientů a jejich vyšší informovanost 
-  obtížná  definice  „zájezd“  „cesty  s  asistovanou  přípravou“  –  kombinace  dvou  cestovních  služeb  s 
různou ochranou zákazníka, různé smlouvy 
- zájezd nově i kombinace služeb od více dodavatelů propojených on-line 
- změna ceny i v opačném směru 
- zpřesnění podmínek smlouvy 
- odstoupení od smlouvy, pokud nastanou nepříznivé podmínky v cílové destinaci 
- CK se musí o klienty v nepříznivé situaci postarat alespoň 3 dny ve sjednaném standardu 

Témata, do kterých materiál patří