prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
CK - základní provozní jednotka cestovního ruchu, jejímž předmětem činnosti je zprostředkování,
organizování a zabezpečování služeb souvisejících s cestovním ruchem
- organizuje a prodává zájezdy, nese plnou zodpovědnost za jejich realizaci
49
Funkce CK
• překlenovací – prostorové a časové rozdělení nabídky a poptávky
• kontaktní – navázat spojení s partnery, tj. dodavateli a odběrateli služeb
• informační
• realizační – dosažení optimálního zisku při kvalitní a komplexně uspokojené poptávce
• výchovná - realizace tematicky zaměřených zájezdů a pobytů
Legislativa pro CK - viz přednáška Legislativa v CR
- zákon 159/1999 Sb.
- směrnice č. 2015/2302 o souborných cestovních službách a spojených cestovních službách
Novela zákona 159/1999 Sb. Minimální limit pojistného plnění - 4 mil. u zájezdů s leteckou a námořní přepravou, 1 mil. u zájezdů s autobusovou dopravou – úplné
zrušení minimálního limitu
Zveřejnění pojistné smlouvy - na webu MMR umístěna pojistná smlouva – na konec nebude uveřejněna (citlivé informace)
Zveřejnění pojistky s uvedením výše pojistné částky - bude ponecháno a zvážení provozovatele CK
Pravidelné výkazy MMR a pojišťovně - pravidelné měsíční výkazy o prodeji zájezdů pouze pojišťovně
Zákonná spoluúčast na pojistném plnění - 2% - nakonec možnost sjednat smluvně s pojišťovnou
Pouze jedna zákonná forma zajištění pro případ úpadku - možnost bankovních záruk (zatím není nabízena)
Možnost MMR zakázat uzavírat smlouvy - možnost zakázat uzavírat smlouvu o zájezdu až pokud CK neodstraní zjištěné nedostatky ve
stanovené lhůtě
Směrnice o souborných cestovních službách a spojených cestovních službách - plná harmonizace – účinnost nejpozději od 1.7.2018, změna OZ, ŽZ
- ochrana klientů a jejich vyšší informovanost
- obtížná definice „zájezd“ „cesty s asistovanou přípravou“ – kombinace dvou cestovních služeb s
různou ochranou zákazníka, různé smlouvy
- zájezd nově i kombinace služeb od více dodavatelů propojených on-line
- změna ceny i v opačném směru
- zpřesnění podmínek smlouvy
- odstoupení od smlouvy, pokud nastanou nepříznivé podmínky v cílové destinaci
- CK se musí o klienty v nepříznivé situaci postarat alespoň 3 dny ve sjednaném standardu