prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• velikosti dodavatele (místní, regionální, tj. malá geografická tržní oblast – GDS spíše ne)
• vlastnostech trhu
IMPLEMENTACE SYSTÉMŮ - čím větší systém, tím vyšší investiční náklady
- velké GDS – obrovská datová centra pro zpracování informací
- možnosti získání rezervačního systému (např. malý hotel)
• koupě od konsorcia
• nákup softwaru a hardwaru pro velký GDS
• vývoj vlastního softwaru
46
- nutnost implementace systému do manažerského rozhodování (předpovědi, sledování, kontrola)
VÝHODY CRS
• perfektní plánování
• efektivní nabídka produktů
• online přístup
• aktuální informace
• vše na jednom terminálu
• lepší využití kapacit
• širší a komplexnější nabídka
• zvýšení produktivity (i díky systémům yield managementu)
• lepší servis uživatelům
GDS NEBO INDIVIDUÁLNÍ OBJEDNÁVKY - většina služeb v CR je dnes dostupná přímo na Internetu nebo GDS
- příklad: cesta s přenocováním do Milána na operu a za nákupy
- dvě možnosti:
• letenku, hotel, i vstupenku do opery si objednám postupně sám u jejich poskytovatelů
• sestavit balíček u cestovní agentury (přes GDS)
- dnešní turista: často individualista orientovaný na sebe, větší znalost jazyků, citlivý na cenu, zkušený
- v našem příkladu:
• musí objednat postupně všechny tři obchody (za optimálního stavu, bez změn termínů)
• nemá zajištěnu cenovou transparentnost
• při nepředpokládaném problému se musí sám postarat o veškeré záležitosti
- cestovní agentura: vývoj znalostí a zkušeností turistů by mohl znamenat negativní důsledky, ale
nabízí:
• naprosto flexibilní sestavování balíčků
• dostane výhodnější cenu než jednotlivec
• mohou vyhovět individualitě klientů
• jsou na ně přenášena některá rizika