prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
DISTRIBUČNÍ STRATEGIE
• přímá nabídky zákazníkovi
• využití zprostředkovatele
• přes organizátora akce v CR
- různé možnosti distribuce: vlastní pobočky, zprostředkovatel, telefon, e-mail, internet, teleshopping
PODPORA DISTRIBUCE IS/IT - velký význam informací je při distribuci
- služba jako většinový produkt CR se nedá dopředu vyzkoušet
- informace o produktu je to jediné, co zákazník má
- IS/IT pomáhá oběma stranám na trhu: prodávající mohou lépe popsat a ukázat svůj produkt,
zákazníci mají širší možnosti získaní informací o zamýšleném produktu (včetně zkušeností ostatních
zákazníků)
- výhody elektronických trhů:
• přístupnost 24/7
• lehký přístup k informacím
• nízké transakční náklady
TYPOLOGIE DISTRIBUČNÍCH SYSTÉMŮ
• otevřené / neutrální
o
jednoduchý přístup ze strany podniku
o provoz - letecké společnosti a velké hotelové řetězce, ale i speciální podniky, lokální,
regionální a národní organizace v CR
o
př. Amadeus, Galileo, Abacus, Worldspan, Sabre, HRS (Hotel Reservation System),
regionální - Tyrolsko, národní - Rakousko, Irsko
• uzavřené
o
zpravidla přístup pouze členským podnikům
o
především mezinárodně operující hotelové řetězce (Holiday Inn, Best Western)
• z hlediska technického
o dynamické
o statické – pouze informují, informace o jízdních řádech
• dle skupin uživatelů (tržní oblasti)
o lokální – centrální zprostředkování pokojů (př. Bad Reichenhall)
o
regionální (např. Český ráj)
o
národní (např. německý START)
o
evropský / světový (Amadeus, Galileo, Sabre, Worldspan, Abacus)
Zapojení do distribučních systémů - standardizace distribučních kanálů závisí na:
• nabízené službě (pěší turistika na venkově nepotřebuje GDS)