prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
TURISTICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM - speciální soubory informací o CR – literatura, články apod. (WTO, ...)
- statistické databáze (IATA, SABRE...)
Organizovaná informace poskytnutá turistovi o dané oblasti, jsou všechny informační kanály, které
turista používá, aby se dozvěděl informace o svém cíli. Čím lépe propojené, snadno dostupné, tím
snadněji se rozhodne pro daný region.
- spojuje nabídku služeb v CR (zpracovává ji i statisticky a v podstatě dělá databázi trhu) a poskytuje ji
uživatelům (poptávajícím – nejen samotným turistům, ale i ostatním poskytovatelům služeb apod.)
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM - zahrnuje:
• účetní systém
• shromažďování údajů a analýzu trhu
• správa a kontrola (databáze, archiv)
• průzkum trhu
- problematika identifikace (přiřazení) nákladů vynaložených na marketingové činnosti
CRM SYSTÉMY - informace o zákaznících
- umožní přizpůsobit se individuálním požadavkům klienta (recepční už ví, že klient preferuje
nekuřácký pokoj, je rád buzen v 7 ráno a má zítra narozeniny; při rezervaci letenek ví letecká
společnost, kde klient rád sedává)
KLIENTSKÉ PROGRAMY JAKO MIS - např. Miles and More (LT) / Mileage Plus (UA)
- programy výhod pro klienty
- perfektní MIS (CRM) databáze, pomáhá při plánování, manažerském rozhodování, výzkumu trhu,
propagaci, stanovování cen, zavádění nových produktů a novým oblastem služeb
- vědí kdy a kam cestují jejich nejlepší zákazníci, a co přitom vyžadují
PODNIKY CR A IS/IT - CK a CA
- doprava
- hotely a restaurace
- TIC
44
Cestovní agentury (a kanceláře) - zprostředkování za provizi
- využívání samostatných počítačových systémů – tak aby vyhověly komplikovaným požadavkům
zákazníků
- většinou napojení na GDS – přímý vstup k rezervacím letenek (skoro 100% v USA)
- široké uplatnění IS/IT