prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Cestovní kanceláře (a agentury) - automatizace řady rutinních a ekonomických agend, uplatnění i v managementu, marketingu a
některých marketingových technikách (vedení klientských databází, mailing listy apod.)
- základní funkce = správa centrální databáze produktů (zájezdů, ubytovacích kapacit, dalších služeb)
– výstupy v podobě tisku cestovních dokumentů a dalších informací
- zpravidla ve formě CRS, GDS a navazujících subsystémů, které automatizují činnosti CK
(účetnictví, standardní písemnosti)
- velké firmy s vlastní distribuční sítí – pobočky mají terminály umožňující komunikaci s centrální
databází podniku včetně navazujících funkcí tisku cestovních dokumentů, a další informace
- vstup přímo z Internetu a přímý nákup produktu u moderních databází
Doprava - informační a informačně-rezervační systémy (letecká, lodní, železniční) – nejen poskytovaní
informací o dopravě, ale též provádění rezervací a prodej dopravních cenin (lístků)
- příklady v ČR – AMS (autobusová doprava), ARES (ČD)
- nejdále postoupil vývoj v letecké přepravě – z původních rezervačních systémů jednotlivých
leteckých společností vznikly nezávislé počítačové rezervační systémy – CRS – Computer
Reservation System a jejich následníci – GDS – Global Distribution System)
- GDS – dnes univerzální distributoři většiny služeb CR
Hotely a restaurace - multifunkční systémy, které zpracovávají celou agendu hotelů a propojují jednotlivá hotelová
pracoviště
- ideální je toto propojení veškerých informací v jednom systému