Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-2016-2017

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.86 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

•  sociálně-kulturní pravidla 

•  profesní pravidla 

•  individuální morálka  

Obecné etické principy 

•  Poctivost 

•  Čestnost 

•  Důvěryhodnost 

•  Věrohodnost 

•  Spolehlivost 

•  Nestrannost 

•  Nezaujatost 

•  Distributivní spravedlnost 

•  Nezpůsobování škody 

Etika v podnikání - zahrnuje morální zásady a normy, které usměrňují chování ve světě podnikání 
-  zda  specifické  chování  je  správné  nebo  nesprávné,  etické  nebo  neetické,  často  určuje  veřejnost 
prostřednictvím  sdělovacích  prostředků,  zájmových  skupin  a  podnikatelských  organizací  a  také 
prostřednictvím osobní morálky a hodnot jednotlivců 
3 úrovně etiky v podnikání Makroetika usiluje o porozumění povahy podnikání nebo světa podnikání a jeho funkce jako takové. 
Mezoetika se vztahuje k podniku, firmě, korporaci. Úloha podniků ve společnosti a úloha jednotlivce 
ve firmě. 
Mikroetika se zabývá etickou odpovědností jednotlivce (podnikatele, manažera, zaměstnance). 

Etika ve vazbě na podnik 

•  Vnitrofiremní okruh – zaměstnanecké otázky, majitelé, vedoucí pracovníci. 

•  Vnější okruh partnerů a problémů – odběratelé, dodavatelé, úřední místa, při podnikání v 

jiných zemích zákony, pravidla, zvyklosti - společenská odpovědnost podniku 

Etika a právo - často se překrývají, ale nedoplňují se 
- právo má tendenci zaostávat za etikou 
- etika upravuje širší oblast vztahů než právo 
- jednání podle zákona nemusí být vždy etické 

Profesní etika - závažným etickým problémem je střet obecné společenské morálky se zvláštní morálkou profesí 
- etika lékařů, právníků, auditorů, poradců – specifických profesí 

Proč je podnikání často považováno za neetické - podnikání je viditelné a všudypřítomné 
- mnoho lidí má ve styku s některými podnikateli a podniky špatné zkušenosti 
- existuje představa, že bohatí podnikatelé své bohatství získali nelegálně, aj. 

Témata, do kterých materiál patří