prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
PRAVIDLA PERSONÁLNÍHO MANAGEMENTU - nutná trvalá péče o rozvoj lidských zdrojů
- zaměstnanci nepředstavují pouze náklady, ale jsou zdrojem prosperity, do kterého se vyplatí
investovat, pečovat o jeho rozvoj
- řízení lidských zdrojů musí adekvátně reagovat na změny v prostředí
ZPŮSOBY MOTIVACE ZAMĚSTNANCŮ
• Hmotná stimulace
• Nehmotná stimulace
o Pochvala
o Atmosféra
o
přátelský přístup
• Kombinace obou způsobů
• Pracovní postup
• Delegování pravomoci
Hodnocení pracovníků
• Funkce hodnocení:
o Poznávací
o
Motivační
o Výchovná
• Efektivní pracovní hodnocení je determinováno splněním následujících podmínek:
o stanovit cíle a funkce pracovního hodnocení
o
zabezpečit jednotný, závazný způsob realizace hodnocení
o
organizačně zajistit hodnocení
Využití výsledků pracovního hodnocení pro
• zlepšení výkonu
• určení odměny
34
• rozhodování o pracovním zařazení
• odborná příprava a potřeby rozvoje
• plánování pracovního postupu a rozvoje
• odhalení nedostatků ve výběru pracovníků aj.
VYUŽITÍ LIDSKÉHO POTENCIÁLU V ORGANIZACI - souhrn způsobilostí – personální příprava
- explicitní organizační znalost – výslovná, formulovaná v podobě postupů a pravidel, know-what
- „tiché znalosti“ – neformální znalosti, získávají se společnou činností
- organizační či firemní kultura
- manažerské praktiky
ZNALOSTI O ZÁKAZNÍCÍCH - rozeznávat charakteristické znaky, kterými se hosté odlišují
- operativně rozlišovat a pracovat s těmito znaky
- rozhodovat o stylu jednání s těmito hosty
Kritéria typů hostů
• temperament
• charakter
• zeměpisný původ
• pohlaví
• věk
Typy hostů podle temperamentu
Typologie podle charakteru
Typologie podle věku