prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ÚSPĚŠNÝ VEDOUCÍ PRACOVNÍK - úspěšný vedoucí pracovník bývá zpravidla i dobrý psycholog, to mu umožňuje více se přiblížit
lidem, naslouchat jim, pochopit jejich problémy, přijmout dobře míněné rady, najít vhodný způsob
přesvědčování
- nejde, aby se choval, ke všem lidem stejně
- nemůže se stavět do pozice, že je jedním z ostatních a společně například kritizovat vyššího
vedoucího (nadřízeného).
- má hodnotit skutečně odvedený výkon, nikoliv „halo efekt“
- základní manažerské funkce – plánování, organizování, řízení a vedení lidí rozhodování
- kompetence ve smyslu lídra – proaktivní jednání, charisma, pozitivní vztah ke změnám, k riziku a
k etice
- specifické dovednosti – komunikování, vyjednávání, řečení problémů, sebevzdělávání, řízení
výkonnosti druhých, jednání s lidmi, práce v mezinárodním prostředí, řízení mezinárodního týmu
Faktory úspěchu vedoucího pracovníka
• naslouchání pracovníkům a jejich problémům
• dostatečná míra empatie
• přijímat různé názory a rady
• najít vhodný způsob přesvědčování a motivování
• uzpůsobit vedení podle pracovníků
• ve svých rozhodnutích musí být spravedlivý a objektivní
• důraz na profesionalitu
• dynamika chování
• orientace na změny
POŽADAVKY KLADENÉ NA MANAGEMENT
• Řídit a kontrolovat práci a pravidelně hodnotit poměr zaměstnanců k práci, k pracovnímu
kolektivu
• V zájmu zvyšování produktivity práce co nejlépe organizovat práci