prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• poptávka musí být rozumně předpověditelná – ale fluktuuje
• produkt musí být ve své podstatě pomíjivým
• musí být možné provést segmentaci trhu
• produkt je prodáván předem
Techniky YM
• diferenciace cen
• diferenciace produktu
• prodej v kontingentech
• marketingová komunikace
• segmentace dle různých kritérií (kdo, co, délka, termín rezervace, rezervační médium)
Cenové strategie v rámci YM
Discount comfort strategie – část pokojů prodávána jako standardní, část jako komfortní s možností
změny a samozřejmě jinými cenami
First-come first-serve strategie – brzké rezervace mají lepší cenu, další ceny závisí na vytíženosti
hotelu
Tvorba ceny dle počtu poptávajících (skupiny apod.) – pro zákazníky! – nezávisle tvořit skupiny
Strategie orientující se pouze na poptávku
Prodej po blocích (srovnej prodej reklamních bloků)
Rizika YM - zlevněné kontingenty mohou dlouhodobě snižovat očekávanou cenu (referenční cenu)
- běžné nabídky nejsou akceptovány
- může být považován za nepřehledný a neférový – nespokojený, naštvaný zákazník
Příklad Vypočítejte optimální obrat (pokud by byla k dispozici celá poptávaná kapacita), obrat v nejhorším
možném případě, obrat v nejlepší možné situaci pro tento dopravní podnik a danou situaci. V autobuse
je k dispozici 57 míst a je poptáváno 75 míst v následující struktuře:
26
8. KALKULACE CENY ZÁJEZDU
ZÁJEZDOVÁ ČINNOST - hlavní činností většiny CK je organizování a prodej zájezdů a pobytů s komplexními nebo
částečnými službami
- zájezd nebo-li package je kombinace nejméně dvou služeb, které jsou nabízeny za jednotnou cenu,
podmínkou ovšem je, aby hlavní služba byla v zájezdě zastoupena
ČLENĚNÍ ZÁJEZDŮ