Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-2016-2017

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.86 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

•  poptávka musí být rozumně předpověditelná – ale fluktuuje 

•  produkt musí být ve své podstatě pomíjivým 

•  musí být možné provést segmentaci trhu 

•  produkt je prodáván předem 

Techniky YM 

•  diferenciace cen 

•  diferenciace produktu 

•  prodej v kontingentech 

•  marketingová komunikace 

•  segmentace dle různých kritérií (kdo, co, délka, termín rezervace, rezervační médium) 

Cenové strategie v rámci YM 
Discount comfort strategie
 – část pokojů prodávána jako standardní, část jako komfortní s možností 
změny a samozřejmě jinými cenami 
First-come  first-serve  strategie  –  brzké  rezervace  mají  lepší  cenu,  další  ceny  závisí  na  vytíženosti 
hotelu 
Tvorba ceny dle počtu poptávajících (skupiny apod.) – pro zákazníky! – nezávisle tvořit skupiny 
Strategie orientující se pouze na poptávku 
Prodej po blocích
 (srovnej prodej reklamních bloků) 

Rizika YM - zlevněné kontingenty mohou dlouhodobě snižovat očekávanou cenu (referenční cenu) 
- běžné nabídky nejsou akceptovány 
- může být považován za nepřehledný a neférový – nespokojený, naštvaný zákazník 

Příklad Vypočítejte  optimální  obrat  (pokud  by  byla  k  dispozici  celá  poptávaná  kapacita),  obrat  v  nejhorším 
možném případě, obrat v nejlepší možné situaci pro tento dopravní podnik a danou situaci. V autobuse 
je k dispozici 57 míst a je poptáváno 75 míst v následující struktuře: 

26 

8.  KALKULACE CENY ZÁJEZDU 
ZÁJEZDOVÁ ČINNOST -  hlavní  činností  většiny  CK  je  organizování  a  prodej  zájezdů  a  pobytů  s komplexními  nebo 
částečnými službami 
- zájezd nebo-li package je kombinace nejméně dvou služeb, které jsou nabízeny za jednotnou cenu, 
podmínkou ovšem je, aby hlavní služba byla v zájezdě zastoupena 
ČLENĚNÍ ZÁJEZDŮ 

Témata, do kterých materiál patří