prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• geografické: domácí nebo zahraniční (outgoing, incoming)
• použitá doprava: autokarové, vlakové, letecké, lodní nebo kombinované (např. vlak – letadlo)
ALE také bez využití dopravních služeb kanceláře (tj. vlastní doprava)
• roční období: letní, zimní a mezisezónní
• délka trvání: krátkodobě (do 3 dnů) a dlouhodobé (nad 3 dny)
• způsob přípravy: standardní (připraveny předem pro anonymního zákazníka, katalogové) a
forfaitový (připraven na základě konkrétní objednávky zákazníka, zakázkové), zájezd na míru
• podle typu: cílový, hvězdicový, okružní
TEMATICKÝ CHARAKTER ZÁJEZDU
TVORBA ZÁJEZDU
• organizačně-technická stránka
o trasování zájezdu – vytyčení úseku cesty (trasy), na nichž se realizuje přeprava
účastníků CR různými druhy dopravních prostředků, a dále určení místa pobytu a
charakteristika přírodních i uměle vytvořených podmínek rozvoje CR
o stanovení programu
o
zajištění služeb u dodavatelů
• ekonomická
o kalkulace ceny zájezdu
o cena – hlavní faktor úspěšnosti produktu na trhu
• právní
o smlouva o zájezdu
o dodavatelské smlouvy – dopravce, ubytování atd.
KALKULACE CENY ZÁJEZDU - stanovení vlastních nákladů a ceny na kalkulační jednici
27
- předběžná (cena v katalogu) a výsledná kalkulace (skutečné náklady)
- riziko neobsazenosti – load factor – počet míst z celkové kapacity, která budou s vysokou
pravděpodobností prodána
- garantovaný zájezd – vždy se koná
- riziko změny měnového kurzu
- přirážka CK (zpravidla 15-30%)
- gratuita – při skupinových zájezdech (bezplatný účastník na určitý počet účastníků – 1-20 – vecoucí,
učitel apod.)
- náklady