prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• spolehlivost
• ochota
• jistota
• empatie
• hmotné prvky
- snaha o poskytování služeb, které jsou pro různé zákazníky identické:
• zaměření se na proces poskytování služby
• zaměření na standardizaci
40
• zaměření se na jasné stanovení pravidel
- kvalita a snaha o ni se může navenek projevovat přes kodexy, klasifikace, ale dnes často značky, loga
a certifikáty
- jde ale především o vnitřní aspekty fungování podnikových procesů a snahu o uspokojení zákazníků
(i bez certifikátů, log, značek může být
produkt/služba/podnik kvalitní)
41
42
12. INFORMAČNÍ A REZERVAČNÍ SYSTÉMY V CESTOVNÍM
RUCHU - informace hrají v CR klíčovou roli
- informační systémy nejen ve spojení s výpočetní technikou
- informace rozlišujeme podle více kritérií:
• druh
• typický interval změny
• kvalita
• rozsah
- 2 aspekty užívání informací
• interval jejich aktualizace
• dostupnost
- druh informace do značné míry rozhoduje o intenzitě vlivu informace na zákazníka a rozlišujeme tak
– informace:
• tištěné – noviny, časopisy, plakáty, katalogy
• textové
• obrazové – digitální fotografie zámku, hradu, hotelu
• zvuková – průvodce, hudba konkrétní země
• multimediální – video, televize, počítačová prezentace
• smíšená
- podle intervalu změny rozlišujeme informace:
• relativně stálá – podnebí, geolog. poměry, sloh, historie, památky
• proměnná s dlouhou periodou změny – státní zřízení, složení obyvatel, struktura ekonomiky
• proměnná se střední periodou změny – ceníky služeb, termíny zájezdů
• proměnná s krátkou periodou změny – termíny akcí, výstav, veletrhů
• neustále se měnící – stav rezervace letenek, aktuální obsazenost hotelu