prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• Front-Office
• Back-Office
• Reservation
• speciální oblasti - př. Food & Beverages
- v rámci mezinárodních hotelových řetězců vyvinuty CRS, které zajišťují jednotný systém rezervací
ve všech členských hotelech
- dvě podoby systémů
• firemní CRS – vnitřní know-how, který slouží výhradně členským hotelům a mají společné
subsystémy – databáze zákazníků, zápočet referencí atd. Holiday INN – Holidex
• univerzální CRS – vnitřní rezervační systém pro jednotlivé hotely a současně jako vyšší
systém, který redistribuuje ubytovací kapacity všech účastníků a další služby CR v
nadnárodním prostředí a v Internetu (Pegasus – Thisco; HRS)
Hotelové rezervační systémy - formy uspořádání
• skupina společností (mateřské, dceřiné)
• dobrovolné sdružení, konsorcium
• franšízová skupina
- získání marketingových materiálů díky rezervačním systémům
- př. Marriot, Hotels of the World
- výhody hotelových rezervačních systémů
• systém rezervace vyhovující zákazníkům
• automatický fakturační systém
• marketingové informace
• možnost pracovat s cenami pokojů za účel zlepšení ziskovosti
- zprostředkovatelské firmy pro rezervaci
• nabízí centrální rezervační systém
• nákupy ve velkém, tedy nutnost snížení ceny
45
• vyplatí se hotelům? (bude snížení ceny vyváženo vyšším obratem?)
• booking.com, hotels.com, penziony.cz atd.
Turistická informační střediska - pomoc při zpracování velkého množství informací – jejich vyhledávání, třídění a přehledné nabídce
- možnost zajištění tištěných výstupů – jednoduché prezentační a propagační materiály
- Turistické informační systémy (TIS), Destinační informační (manažerské) systémy