Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




pedagogika celá

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (117.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Členění metod vzdělávání podle obsahového zaměření:

Metody teoretické = vhodné pro předávání teoretických poznatků, objasnění pojmů, teorií, principů, přednáška, přednáška s diskusí, cvičení, seminář

Metody teoreticko-praktické

  • poskytují poznatky,ale zaměřují se i na získání předpokladů k jednání v praxi

  • diskusní metody

  • problémové metody

  • programované výuky

  • diagnostické a klasifikačnímetody

  • projektové metody

Metody praktické

  • postupy praktického zaučení- zácviku, zaměřené zejména na dovednosti a návyky

  • instruktáž, koučink, mentoring, counselling, rotace práce, stáž, exkurze

Podnikové vzdělávání- členění metod dle prostředí edukace:

Metody používané ke vzdělávání na pracovišti („on the job“)- jsou používány na pracovním místě, při vykonávání běžných pracovních úkolů

  • instruktáž při výkonu práce

  • koučink(coaching), mentoring, counselling, asistování, pověření úkolem, rotace práce (crosstraining), pracovní porady

Metody používané ke vzdělávání mimo pracoviště („off the job“)- jsou používány jak přímo v organizaci (podniku), tak mimo ni

  • přednáška, přednáška s diskusí, seminář, demonstrování, případová studie, workshop, hraní rolí (manažerské hry), exkurze, stáže, assessmentcentre, developmentcentre, brainstorming a jiné aktivizační metody, outdoortraining, vzdělávání pomocí počítačů (e-learning)

Didaktické prostředky I.

  • výrazně ovlivňují efektivitu a kvalitu edukačního procesu, učební pomůcky, didaktická technika, výukové prostory, vybavení výukových prostor

Didaktické prostředky II.

  • učební pomůcky = materiální prostředky napomáhající interpretaci edukačního obsahu (zprostředkování učební látky)

nejčastěji užívané:

  • originální předměty a reálné skutečnosti(přírodniny, výrobky, výtvory, zvuky)

  • zobrazení a znázornění předmětů a skutečností (modely, zobrazení, zvukové záznamy)

  • textové pomůcky (učebnice, pracovní materiály, doplňková a pomocná literatura)

  • speciální pomůcky

  • didaktická technika = veškeré technické přístroje, zařízení a systémy sloužící v průběhu edukačního procesu ke zprostředkování informací z učebních pomůcek

Organizační zabezpečení vzdělávací akce

  • znamená vytvořit jednak časový a místní plán celé akce, jednak vytvořit a prosadit finanční rozpočet

  • časový rozvrh = vychází z předem stanovených vzdělávacích cílů- zvolit vhodné načasování, kritická období (konec roku, letní prázdniny apod.), realistický a racionální časový harmonogram, musí být jasné, které úkoly a v jakém termínu mají být splněny a kdo je za jejich splnění zodpovědný

  • interní x externí zajištění (prostory, lektoři, studijní materiály …)

  • návrh rozpočtu vzdělávací akce

Výběr místa vzdělávací akce = je nutné brát v úvahu:

Témata, do kterých materiál patří