Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




pedagogika celá

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (117.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Vzdělávací projekt

  • je základním dokumentem pro plánování, realizaci a evaluaci určité vzdělávací akce

  • Identifikace vzdělávacích potřeb = zjišťuje se: jaké znalosti, dovednosti a postoje chybí pracovníkům k tomu, aby podávali efektivní výkon, může předcházet či být na začátku vzdělávacího projektu

  • Plánování programu vzdělávací akce= organizátor (ideálně s lektory) stanovuje cíle, obsah, formu, metody, zařízení, prostory, lektory, studijní materiály, časový a místní plán a finanční rozpočet

  • Ověření kvality vzdělávací akce = tzv. pilotní kurz → následně provedeny úpravy a změny → finální podoba vzdělávací akce→ vyhodnocení!

Identifikace vzdělávacích potřeb I.

  • definování rozdílů mezi existujícími a žádoucími/požadovanými znalostmi, dovednostmi, postoji apod.

  • mezi tím, co je, a tím, co by mělo být

Co je

  • existující znalosti a dovednosti, současný výkon jednotlivců, znalosti a dovednosti pracovníka

Co by mělo být

  • požadované znalosti a dovednosti, cíl nebo normy výkonu, požadavky pracovního místa

Identifikace vzdělávacích potřeb II.

  • •Organizační analýza (netýká se pouze aktuálních nedostatků, ale i budoucích)- organizační model podniku, lidské zdroje, podnikovou kulturu a klima, pracovní činnosti a pozice, produktivita a kvalita práce, pracovní výkonnost

  • Analýza vzdělávacích potřeb- shromažďování a popis informací o současném výkonu, může být provedena v různých oblastech a různým způsobem:

  • podnikové potřeby →u organizace jako celku

  • skupinové potřeby →u útvarů, týmů, funkcí nebo zaměstnání v rámci organizace

  • individuální potřeby →u jednotlivých pracovníků

Identifikace vzdělávacích potřeb III. - vybrané metody a techniky analýzy:

Podnik

  • analýza strategických plánů

  • analýza prostředí podniku

  • analýza budoucích trendů a možností podniku

  • srovnávání mezi podniky

  • benchmarking

  • průzkum postojů

Skupina

  • porady manažerských týmů

  • skupinové porady a diskuse

  • projektové týmy

  • simulace

  • hodnocení výkonu a rozvoje pracovníků

Zaměstnanec

  • analýza pracovní náplněa popis pracovní náplně

  • testy a zkoušky

  • dotazníky, rozhovory

  • pozorování

  • deníky

  • sebehodnocení

  • plánování kariéry

  • assessmentcentra

Identifikace vzdělávacích potřeb IV.

  • analýza a následná identifikace vzdělávacích potřeb = zásadní a nejobtížnější krok při tvorbě projektu vzdělávací akce, jejím výsledkem →stanovení cíle

podklad pro:

  • výběr účastníků vzdělávací akce

  • pro výběr vhodných forem a metod

  • srovnávací indikátor pro závěrečné hodnocení

  • Ne všechny zjištěné potřeby mohou být řešeny vzděláváním- zvážit, zda neexistuje efektivnější řešení zjištěných nedostatků (např. odměna za výkon, vhodné zařízení a vybavení pracovního prostoru, zajištění praxe, motivace, převedení na jinou práci apod.)

Témata, do kterých materiál patří