Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




pedagogika celá

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (117.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Klasifikace materiálních didaktických prostředků(podle Malacha, 1993)

Učební pomůcky

  1. originální předměty a reálné skutečnosti (přírodniny, výtvory, jevy a děje)

  2. zobrazení a znázornění předmětů a skutečností (modely, zobrazení, zvukové záznamy)

  3. textové pomůcky (učebnice, pracovní sešity, atlasy, sbírky úloh, črasopisy, encyklopedie…)

  4. pořady a programy prezentované didaktickou technikou (TV, rozhlas, PC programy)

  5. speciální pomůcky (např. experimentální soustavy)

Technické výukové prostředky

Organizační a reprografická technika

  • fotolaboratoře, kopírky, PC, …

Výukové prostory a jejich vybavení

  • vybavení učeben, odborné učebny, laboratoře, dílny, tělocvičny…

Vybavení učitele a studentů

  • psací potřeby, kalkulačky, PC, pracovní oděv …

Doporučení pro práci s MDP

  • trvalý a aktualizovaný přehled o všech prostředcích, které jsou dostupné v kabinetě

  • funkční začlenění DP do výuky

  • v předstihu si vyzkoušet používané prostředky z hlediska jejich bezchybného fungování

  • experiment předem vyzkoušet na stejném zařízení a za stejných podmínek

  • do sestavování pokusu zapojit studenty

  • při předvádění by měli všichni vidět

  • promyslet, jak zajistit aktivitu všech studentů při demonstraci pokusů- klást otázky PROČ

  • MDP lze využít v jakékoli fázi výuky

  • při všech činnostech je třeba dbát pravidel ochrany zdraví a bezpečnosti práce

Projektování vzdělávací akce pro dospělé

Vymezení andragogické didaktiky

  • teorie výuky dospělých

  • základní východisko = vymezení cílů a obsahu výuky

  • cíl výuky = co má účastník na konci výuky vědět a umět

  • díky němu lze cíleně výuku připravit, provést a kontrolovat jeho efektivitu

  • obsah závisí na: typu vzdělávací akce, zadání objednatele, profilu lektorů či začlenění výuky do profesního a kvalifikačního standardu.

Instrumenty andragogice didaktiky

Dělí se na:

  1. Vzdělávací programy, Vzdělávací projekty, Vzdělávací moduly, Posuzování efektivity vzdělávání

  2. Cíle vzdělávání, Výběr obsahu, Volba forem a metod, Vyučovací technologie, Logistika výuky

Vzdělávací akce

  • konkrétní podoba promyšleného a organizovaného působení na jednotlivce nebo skupiny

  • cíl= předávání vědomostí, dovedností, názorů a postojů

  • krátkodobá (např. kurz, školení, trénink)

  • dlouhodobá (např. studijní program)

  • před zahájením znát odpovědi na tyto základní otázky: koho chceme učit, co ho chceme učit,

Projekt vzdělávací akce

  • analýza a identifikace vzdělávacích potřeb

  • formulace cíle vzdělávací akce na základě interpretace výsledků analýzy vzdělávacích potřeb

  • stanovení profilu účastníka a profilu absolventa vzdělávací akce

  • stanovení obsahu vzdělávací akce, volba forem a metod vzdělávání

  • organizační, technické a finanční zabezpečení vzdělávací akce (časový a místní plán, materiální, technické a finanční zabezpečení vzdělávací akce)

  • výběr lektorů

  • návrh hodnocení a evaluace vzdělávací akce

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály