Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




pedagogika celá

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (117.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Stanovení cíle vzdělávací akce

  • Cíl= očekávaný a zamýšlený výsledek, kterého mají účastníci vzdělávací akce dosáhnout

  • měl by být formulován jasně a srozumitelně („SMART“)

  • měl by být objektivně hodnotný a zároveň subjektivně přitažlivý pro účastníky

  • správně definované cíle naplňují 3 základní fce:motivační, regulativní, kontrolní

Proč stanovovat cíle vzdělávací akce?

  • základ pro stanovení obsahu, formy, metod, časové dotace vzdělávací akce

  • vodítko pro lektora

  • vodítko pro účastníky (jistota, motivace)

  • základ pro hodnocení

Cíle vzdělávací akce

  • specifické, konkrétní = musí se vztahovat k určité činnosti

  • měřitelné, kontrolovatelné= musí být stanovena požadovaná kvalita a množství

  • dosažitelné, akceptovatelné, realistické = musí existovat reálná možnost jejich dosažení

  • relevantní = musí být v souladu s požadovaným chováním

  • časově vymezené = musí být splněny do určité doby nebo za určitý čas

Popis cíle by měl obsahovat 3 složky:

  • požadovaný výkon účastníka(co se naučí, co dokáže vykonat)

  • podmínky (za nichž výkonu dosáhne)

  • normu výkonu (čas, kvalita, počet chyb)

Taxonomie vzdělávacích cílů:

  • cíle v oblasti poznávací (kognitivní)

  • cíle v oblasti psychomotorické

  • cíle v oblasti afektivní (emoční, postojové, hodnotové)

Stanovení profilu účastníka a profilu absolventa vzdělávací akce (vstup →výstup)

  • Profil účastníka vzdělávací akce- představuje jeho vstupní znalosti, dovednosti a postoje (s čím účastník do vzdělávací akce přichází)

Řadíme sem:

  • intelektuální způsobilost účastníka

  • předchozí znalosti nebo odborné zaměření účastníků

  • motivace účastníků k učení

  • platí zásada = je výhodnější homogenní skupinu účastníků (profese, věk, postavení, kvalifikace, rozvojové předpoklady), záleží na učební situaci = občas je výhoda různorodost →pozitivní vliv na skupinovou dynamiku, kooperaci a soutěživost

Profil účastníka vzdělávací akce

  • podnikové vzdělávání = z hlediska účastníků –2 varianty projektu: projekt připraven pro konkrétní cílovou skupinu účastníků, otevřená vzdělávací akce (podle zájmu zaměstnanců)

Proč stanovovat profil účastníka

  • zájemci o kurz budou vědět, zda je pro ně daná vzdělávací akce vhodná

  • zda je určená právě pro ně

  • zda disponují dostatečnými vstupními znalostmi a dovednostmi- organizátor i lektor kurzu snáze stanoví obsah i délku a intenzitu vzdělávací akce

Profil absolventa vzdělávací akce

  • ideální cílová struktura vědomostí, dovedností i osobnostních parametrů účastníka po skončení vzdělávací akce

obecně lze rozlišit tyto druhy profilu:

  • široký a mělký (není přílišná specializace, flexibilita uplatnění)

  • hluboký a úzký (specializované vzdělání v rámci jednoho oboru)

Proč stanovovat profil absolventa?

Témata, do kterých materiál patří