Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




pedagogika celá

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (117.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Písemná příprava učitele na vyučovací hodinu

  • Téma, cíle (kognitivní, hodnotové), plán ověřování osvojených vědomostí a dovedností, učivo, organizace a metody výuky, pomůcky, podklady pro závěrečné části hodiny (shrnutí, opakování, procvičování) a pro pokročilé procvičování, struktura hodiny s časovým plánem

Plán vyučovací hodiny

  • Téma hodiny: Tabulkový procesor -relativní a absolutní adresy

  • Cíle hodiny: objevit rozdíl v relativní a absolutní adresaci buněk, zvládnout názvy buněk a oblastí, zadávat vzorce pomocí názvů buněk, uplatnit v některé úloze

  • Pomůcky: státy.xls (tabulka rozlohy a počtu obyvatel vybraných států světa), hotovo.xls (se vzorci)

  • Vstupní znalosti: kopírování vzorců roztahováním

Obecná doporučení

  • Před vyučovací hodinou si udělat písemnou přípravu.

  • Psát ji stručně, v heslech, ale tak, abychom s odstupem „dešifrovali“ její obsah. (možné využít i při vyučování v paralelních třídách, či v dalším školním roce)

  • Graficky přípravu rozvrhnout a zvýraznit důležitá místa. (rychle se v přípravě vyznat)

  • Nechat si v přípravě místo na poznámky (po skončení hodiny -zaznamenat poznatky ke zlepšení)

  • Přípravu pořídit ve formě, která umožní její pružné úpravy-počítačový soubor, případně volný list (listy), který je možné vložit do kroužkových desek a podle potřeby vyjmout a nahradit jiným listem.

Sebereflexe vyučovací hodiny

  • Byly splněny cíle vyučovací hodiny? Pokud ne, vrátím se k tématu příští hodinu?

  • Byl časový plán adekvátní? Nestihl/a jsem některé naplánované části? Byl na některé části naplánován nereálně krátký čas? Nebo byl čas vyučovací hodiny neefektivně využit, bylo nutné výuku „natahovat“?

  • Zvládl/a jsem dobře jednotlivé situace ve vyučovací hodině (naplánované i neplánové, komunikaci se žáky apod.)?

  • Byla dobře zvolena organizační forma a metoda pro prezentaci nového učiva?Byl zařazený experiment (model, prezentace, videofilm,…) didakticky účelný? provedený? Nebyla by příště efektivnější jiná forma a metoda? Jaká?

  • Byly připravené úlohy a otázky adekvátní? Nebo byly příliš snadné/obtížné? Málo rozmanité? Bylo jich dost, nebo příště jich musím připravit více?

  • Byly připravené pomůcky účelné? Využil/a jsem je? Co mi chybělo? Co příště vynechám?

  • Co jiného jsem udělal/a dobře?

  • Co jiného jsem udělal/a špatně a jak bych to udělal/a příště? Co jsem vůbec neměl/a dělat, čeho jsem se měla/a vyvarovat?

  • Co ve vyučovací hodině chybělo a co bych příště měl/a zařadit?

Materiální didaktické prostředky

Didaktické prostředky = vše, co učitel a studenti mohou využít k dosažení výukových cílů

Dělíme na:

  • nemateriální didaktické prostředky (formy, metody výuky, dílčí cíle …)

  • materiální didaktické prostředky (školní tabule, učebnice…)

Témata, do kterých materiál patří