Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




pedagogika celá

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (117.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • počet účastníků akce

  • délku vzdělávací akce (celodenní, vícedenní x několikahodinové)

  • použité formy a metody výuky (přednášky, skupinové vyučování, outdoor)

  • potřebné materiální didaktické prostředky

  • omezení daná rozpočtem akce

Výběr lektorů = Primárně závisí na:

  • stanovených cílech

  • obsahu a didaktických metodách

  • časovém harmonogramu

  • finančním rozpočtu celé akce

  • Interní lektoři- výhoda= znalost prostředí organizace, její kultury, stylu práce a komunikace, pracovních vztahů …; nižší finanční náklady

  • Externí lektoři- výhoda= odbornost a šíře nabídky; realizace i méně obvyklých nebo náročných metod= větší atraktivita, efektivita i účinnost vzdělávací akce, nevýhoda= malá znalost organizace, vyšší finanční náročnost

V oblasti profesního a podnikového vzdělávání - 4 skupiny lektorů:

  • lektoři –zaměstnanci (pracovníci organizací)

  • lektoři –podnikatelé (na živnostenské oprávnění)

  • lektoři –odborníci (součást pracovní náplně nebo souběžně s ní)

  • lektoři –dobrovolníci (členové či zaměstnanci neziskových organizací)

Návrh evaluace a hodnocení vzdělávací akce

  • posouzení toho, co se účastníci ve vzdělávacím kurzu naučili (nově nabyté znalosti, dovednosti, postoje …)

  • zpětná vazba pro učícího se i pro lektora

  • základní funkce hodnocení ve VD:- motivace, získání informace (zpětná vazba o pokrocích), regulace(usměrnění vzdělávání), diferenciace a prognostika (dlouhodobější hodnocení –plánování dalšího vzdělávání)

Správné hodnocení má být – objektivní, spravedlivé, systematické, přiměřeně náročné, individuální, citlivé, bezprostřední, ekonomické

V praxi rozlišujeme několik druhů hodnocení:

  • Z hlediska cílů- formativní (průběžné), kumulativní (závěrečné)

  • Z hlediska výkonu účastníka-vztažené k normě, vztažené k rozvoji jedince,vztažené ke kritériu

  • Z hlediska formy-známkové, slovní hodnocení

  • Z hlediska přípravy účastníků-formální, neformální

  • Z hlediska přístupnosti závěrů-otevřené, uzavřené

  • Z hlediska motivace účastníků- pozitivní, negativní

  • Z hlediska předmětu hodnocení-hodnocení průběhu činnosti, hodnocení výsledků činnosti

  • Z hlediska zdroje hodnocení-vnitřní (autonomní), vnější (heteronomní)

Nejčastěji používané techniky hodnocení - testy a zkoušky, pozorování, rozhovor, analýza výsledků činnosti účastníků

Specifika hodnocení ve VD:

  • dospělí = silná potřeba dobrého hodnocení

  • větší obava z neúspěchu

  • individuální hodnocení (spíše slovní)

  • začít pochvalou (přesné vymezení toho, co je třeba zlepšit, znovu nastudovat)

  • hodnocení písemné práce –neopravovat, dát návrhy , jak opravit

  • atmosféra zkoušky –klidná, důstojná, nestresující

  • hodnotitel by měl ocenit zlepšení a potenciál účastníka

Evaluace - systematické zkoumání kvality nebo hodnoty vzdělávacího programu nebo jeho jednotlivých částí

Témata, do kterých materiál patří