Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




pedagogika celá

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (117.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Vzdělávací programy

Rámcové vzdělávací programy (RVP)

–RVP pro předškolní vzdělávání (od 1. září 2007)

–RVP pro základní vzdělávání (od 1. září 2007)

–RVP pro základní umělecké vzdělávání (2011)

–RVP pro gymnázia (od 1. září 2009)

–RVP pro střední odborné vzdělávání (postupně od roku 2007 do roku 2012)

–RVP pro speciální vzdělávání

Rámcové vzdělávací programy

•státem vydané pedagogické (kurikulární) dokumenty -vymezují závazné požadavky na vzdělávání v jednotlivých stupních a oborech vzdělání

–výsledky vzdělávání, kterých má žák v závěru vzdělávání dosáhnout

–obsah vzdělávání

–základní podmínky realizace vzdělávání

–pravidla pro tvorbu školních vzdělávacích programů

•závaznými dokumenty pro všechny školy daného stupně, které jsou povinny je respektovat a rozpracovat do svých školních vzdělávacích programů;

•veřejně přístupnými dokumenty pro pedagogickou i nepedagogickou veřejnost;

•otevřenými dokumenty, které budou po určitém období platnosti nebo podle potřeby inovovány.

Principy RVP

•je určen pro tvorbu ŠVP

•stanovuje základní vzdělávací úroveň pro všechny absolventy, kterou musí škola respektovat ve svém ŠVP

•specifikuje úroveň klíčových kompetencí, jíž by měli žáci na konci vzdělávání na daném typu školy dosáhnout

•vymezuje závazný vzdělávací obsah –očekávané výstupy a učivo

•zařazuje jako závaznou součást vzdělávání průřezová témata s výrazně formativními funkcemi

•podporuje komplexní přístup k realizaci vzdělávacího obsahu, včetně možnosti jeho vhodného propojování, a předpokládá volbu různých vzdělávacích postupů, různých metod a forem výuky ve shodě s individuálními potřebami žáků

•umožňuje modifikaci vzdělávacího obsahu pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných

Klíčové kompetence

•„souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena společnosti“

•osvojování klíčových kompetencí = proces dlouhodobý a složitý

–má počátek v předškolním vzdělávání, pokračuje v základním a středním vzdělávání a postupně se dotváří v dalším průběhu života

•k jejich utváření a rozvíjení musí směřovat a přispívat veškerý vzdělávací obsah i aktivity a činnosti, které ve škole probíhají

Co přináší RVP?

•příležitost vytvořit si svůj vzdělávací program

•nutná spolupráce všech pedagogů při tvorbě

•důraz kladen na účelnost, využitelnost a srozumitelnost

•Proč tvořit RVP

3 roviny: legislativní, pedagogická, evaluační, společenská

Školní vzdělávací program

•ŠVP pokrývá tyto informační okruhy:

–identifikační údaje o mateřské škole, charakteristiku školy a jejího vzdělávacího programu, podmínky a organizace vzdělávání

Témata, do kterých materiál patří