Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




pedagogika celá

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (117.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Při aplikaci v bytové malbě dosahuje světlého, prostorného a teplého efektu.

Jen silné odstíny mohou být rozčilující a jsou oblíbené u hmyzu.

béžová → tzv. lomená barva, tvoří přechod mezi bílou a hnědou; barva písku, mušlí a kamenů. Vyvolává pocit volnosti, tolerance, přirozenosti.

Při zařizování bytu má rozhodující význam zejména u velkých ploch (podlahy, koberce, tapety, nábytek apod.).

hnědá → vyjadřuje stálost, sounáležitost, pocit bezpečí. Dětem se nelíbí, ale stresovaní dospělí ji vyhledávají. Potřebuje k sobě vždy výraznější, oživující barvy.

Hodnocení (evaluace) ve výuce

  • Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti, spolu s procesem rozhodování ovlivňuje každé jednání člověka.

  • Hodnocení je přirozenou součástí každé výchovně-vzdělávací činnosti.

  • Hodnocení je přítomno v činnosti učitele i v činnostech žáků.

  • Hodnocení ovlivňuje osobnostní a sociální rozvoj žáka.

  • Hodnocení ovlivňuje velmi výrazně proces učení žáků!!!

  • Hodnocení má i motivační funkci!!!

  • Hodnotit ve vyučování je nezbytné, bez hodnocení ztrácí vyučování podstatnou stránku.

  • Kvalita i forma hodnocení je vždy odvozena od cíle, který je pro daný obsahový celek formulován.

  • Cíle ve vyučování mají různé úrovně obtížnosti a sledují kvality žáka v různých oblastech jeho rozvoje, proto i hodnocení musí být realizováno podle povahy těchto cílů.

Fáze hodnocení -sled neopomenutelných kroků

  1. stanovení cíle (účelu) hodnocení- např. průběžná kontrola, vstupní znalosti, rozřazení do skupin, komu je hodnocení určeno a kdo s ním bude pracovat!!!

  2. vymezení učiva, které má být hodnoceno- rozsah a objem učiva

  3. jasné stanovení kritérií hodnocení

  4. zjišťování výsledků učení- pedagog hledá nástroje, jak ověřit výsledky učení žáka např. ústně, písemně, esej, portfolio, dom.cv. …)

  5. srovnání výsledků učení se stanovenými požadavky a sdělení výsledků žákovi- učitel porovná = co si měl žák osvojit s tím, co skutečně umí za použití daného kritéria či měřítka – např. klasifikační stupeň

Fáze hodnotícího procesu:

  1. zadání úlohy (u) + pochopení, přijetí úlohy (ž)

  2. expozice výkonu (ž) + průběžná analýza (u)

  3. ukončení výkonu (ž) + očekávání (ž) + rychlé zpětné promítání výkonu (u)

  4. závěrečná analýza výkonu (u) + rozhodnutí (u)

  5. vynesení posudku o výkonu (u) + přijetí či nepřijetí posudku (ž)

  6. uvědomění si možných důsledků daného posudku (u)

  7. důsledky v chování a učebním jednání žáka (ž)

Funkce školního hodnocení

Z hlediska učitele a školy:

  1. Funkce informační - zpětná vazba o výsledcích učerní žáka = podklad pro strategii výuky a její přípravu

  2. Funkce dokumentační- sledování výsledků práce žáka např. během jednoho pololetí

  3. Funkce diagnostická- učitel sleduje vývoj výsledků učení žáka v čase, zaznamenává výkyvy prospěchu, srovnává s jinými předměty, hledá příčiny a souvislosti

Témata, do kterých materiál patří