pedagogika celá
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Při aplikaci v bytové malbě dosahuje světlého, prostorného a teplého efektu.
Jen silné odstíny mohou být rozčilující a jsou oblíbené u hmyzu.
béžová → tzv. lomená barva, tvoří přechod mezi bílou a hnědou; barva písku, mušlí a kamenů. Vyvolává pocit volnosti, tolerance, přirozenosti.
Při zařizování bytu má rozhodující význam zejména u velkých ploch (podlahy, koberce, tapety, nábytek apod.).
hnědá → vyjadřuje stálost, sounáležitost, pocit bezpečí. Dětem se nelíbí, ale stresovaní dospělí ji vyhledávají. Potřebuje k sobě vždy výraznější, oživující barvy.
Hodnocení (evaluace) ve výuce
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti, spolu s procesem rozhodování ovlivňuje každé jednání člověka.
Hodnocení je přirozenou součástí každé výchovně-vzdělávací činnosti.
Hodnocení je přítomno v činnosti učitele i v činnostech žáků.
Hodnocení ovlivňuje osobnostní a sociální rozvoj žáka.
Hodnocení ovlivňuje velmi výrazně proces učení žáků!!!
Hodnocení má i motivační funkci!!!
Hodnotit ve vyučování je nezbytné, bez hodnocení ztrácí vyučování podstatnou stránku.
Kvalita i forma hodnocení je vždy odvozena od cíle, který je pro daný obsahový celek formulován.
Cíle ve vyučování mají různé úrovně obtížnosti a sledují kvality žáka v různých oblastech jeho rozvoje, proto i hodnocení musí být realizováno podle povahy těchto cílů.
Fáze hodnocení -sled neopomenutelných kroků
stanovení cíle (účelu) hodnocení- např. průběžná kontrola, vstupní znalosti, rozřazení do skupin, komu je hodnocení určeno a kdo s ním bude pracovat!!!
vymezení učiva, které má být hodnoceno- rozsah a objem učiva
jasné stanovení kritérií hodnocení
zjišťování výsledků učení- pedagog hledá nástroje, jak ověřit výsledky učení žáka např. ústně, písemně, esej, portfolio, dom.cv. …)
srovnání výsledků učení se stanovenými požadavky a sdělení výsledků žákovi- učitel porovná = co si měl žák osvojit s tím, co skutečně umí za použití daného kritéria či měřítka – např. klasifikační stupeň
Fáze hodnotícího procesu:
zadání úlohy (u) + pochopení, přijetí úlohy (ž)
expozice výkonu (ž) + průběžná analýza (u)
ukončení výkonu (ž) + očekávání (ž) + rychlé zpětné promítání výkonu (u)
závěrečná analýza výkonu (u) + rozhodnutí (u)
vynesení posudku o výkonu (u) + přijetí či nepřijetí posudku (ž)
uvědomění si možných důsledků daného posudku (u)
důsledky v chování a učebním jednání žáka (ž)
Funkce školního hodnocení
Z hlediska učitele a školy:
Funkce informační - zpětná vazba o výsledcích učerní žáka = podklad pro strategii výuky a její přípravu
Funkce dokumentační- sledování výsledků práce žáka např. během jednoho pololetí
Funkce diagnostická- učitel sleduje vývoj výsledků učení žáka v čase, zaznamenává výkyvy prospěchu, srovnává s jinými předměty, hledá příčiny a souvislosti