Pedagogika - stará 2 orámečkované
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Zdravá škola:
směr vybudován na základě péče o zdravé klima školy, mezilidské vztahy a vztahy školy k okolí. Podstatou je pak vytvoření zdravého prostředí ve škole, výchova ke zdravým životním návykům a chování.
Vzdělávací program Začít spolu:
Je to vzdělávací program zdůrazňující individuální přístup k dítěti, partnerství rodiny, školy a širší společnosti v oblasti výchovy a vzdělávání. Prosazuje a umožňuje inkluzi dětí se speciálními potřebami (dětí nadprůměrně nadaných, dětí s vývojovými poruchami, dětí s postižením, velmi se osvědčuje u dětí z různých etnických menšin). Dále klade důraz na podnětné prostředí - netradiční členění třídy do center aktivit, kooperativní učení, projektové vyučování a integrovanou tématickou výuku. Již od MŠ se úspěšně pracuje se sebehodnocením (prostřednictvím portfolia a individuálního vzdělávacího programu) dětí, což posiluje pozitivní motivaci dětí k aktivnímu a samostatnému učení.
Čtením a psaním ke kritickému myšlení:
Učitelé v programu získávají konkrétní praktické metody, techniky a strategie sestavené v otevřený, ale efektivní systém velmi snadno použitelný přímo ve škole. Program zdůrazňuje, že k ovládnutí nových výukových přístupů je důležité přímé prožití učebních činností a jejich následná analýza. Je postaven na nejnovějších poznatcích pedagogických a psychologických výzkumů.
Integrovaná tematická výuka:
jedná se o propojování učiva, poznatků a informací a o společnou výchovu a vyučování dětí postižených i zdravých. Snahou je vytvořit prostředí inspirující dítě k učení.
Program Dokážu to?:
Jedná se o celostátní pedagogický projekt, jehož cílem je prevence patologických jevů.
Nástrojem prevence je osobnostní a sociální výchova (dále jen OSV) a budování zdravého školního klimatu. Projekt tak prevenci nepojímá odděleně, ale v kontextu rozvoje celé osobnosti.
Na realizaci projektu se podílí zkušený tým složený z manažerů, odborných garantů, lektorů a dalších spolupracovníků, kteří dbají o to, aby myšlenky i metody v rámci projektu používané byly v souladu s aktuálními trendy v oblasti českého školství.
Od doby svého vzniku projekt vypracoval ucelený systém vzájemně provázaných kurzů, které nabízí možnost rozvoje jak pro jednotlivce, tak pro celou školu
Individuální a domácí vzdělávání:
vzdělávání jednoho žáka 1 učitelem. Žák je vzděláván doma vlastními rodiči nebo rodiči spolupracujícími v rámci svépomocné skupiny. Do školy dochází pouze skládat státem předepsané zkoušky
e – learning:
elektronické učení, druhy učení podporované počítačem s využitím moderních technologií, hl. u distančního vzdělávání, podnikového vzdělávání,…
kooperativní vyučování: