Pedagogika - stará 2 orámečkované
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
vyučování založené na spolupráci osob při řešení složitějších úloh. Řešitelé jsou vedeni k tomu, aby si dokázali rozdělit sociální role, naplánovat si celou činnost, rozdělit si dílčí úkoly, naučit se radit si, pomáhat, sledovat úsilí, kontrolovat jeden druhého, řešit spory,…
projektové vyučování:
vyučování založené na projektové metodě = vyučovací metoda jíž jsou žáci vedeni k řešení komplexních problémů a získávání zkušeností praktickou činností a experimentováním.
Škola hrou
Mezi prací a hraním není propastný vývojový předěl. Je tu řada jemných vývojových přechodů a plno nejrůznějších spojitostí. Vždyť někdy ani nepostřehneme, jak se nám pod rukama práce mění v hru anebo hra v práci.
- Komenský o hře říká, že je to „metoda libá“. Hru si dítě (stejně jako dospělý člověk) velmi často spojí s příjemnými prožitky. Tato „libost“ je pravděpodobně jedním z hlavních motivů pro dítě
- hra je zábava, ale i poučení – jakákoliv dobře vedená hra má tu moc, že i ty nejprotivnější povinnosti dovede obrátit v potěšení
- škola hrou – něco, co dítě hravě a s radostným zaujetím zvládá
Modely reformní pedagogiky v tabulkách Monstessoirovská pedagogika Daltonský plán Jenský plán Freintovská pedagogika Waldorfská pedagogika Marie Montessoriová (1870 - 1952) Helena Parkhurstová (1887 - 1973) Peter Peterson (1884 - 1952) Célestin Freinet (1896 - 1966) Rudol Steiner (1861 - 1925) Místo vznikuItálie Místo vznikuMassachusetts Místo vznikuNěmecko Místo vznikuFrancie Místo vznikuNěmecko Principy a pojmysvoboda a zodpovědnost princip ticha absorbující duch seznzitivní fáze polarizace pozornosti připravené prostředí montessoriovský materiál kosmická výchova Principy a pojmyprincip svobody princip spolupráce princip samostatnosti pensum Principy a pojmyprincip pospolitosti bázové aktivity Principy a pojmyaktivnost práce svoboné vyjádření Principy a pojmyantroposofie epocha výchova uměním Vučovací formy a metody- volná práce - cvičení ticha - práce s materiálem Vyučovací formy a metody- samost. práce s pensem - práce v laboratořích Vyučovací formy a metody- skupinová práce - výuka ve více úrovních náročn. - rozhovor, hra, práce, slavnost Vyučovací formy a metody - individulání výuka - výuka v "ateliérech" Vyučovací formy a metody- výuka v epochách - eurytmie - obřady, tradice, oslavy Didaktické prostředky Didaktické prostředky Didaktické prostředky Didaktické prostředky Didaktické prostř.5. Pedagogický odkaz J. A. Komenského ( přehled pedagogických názorů, posouzení jejich nadčasovosti, charakteristika některého ze základních spisů ).
- pedagog, teolog, poslední biskup Jednoty bratrské
- svým dílem položil základy novodobé pedagogiky
- jeho odkazem se zabývá specifická vědní disciplína – komeniologie