Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Fixace:

  • upevňování osvojených vědomostí a dovedností

  • nejčastěji se realizuje formou opakování a cvičení

  • realizaci fixačních postupů ve výuce napomáhá PSYCHOLOGICKÝ PŘÍSTUP K UČENÍ = respektování zákonitostí paměti, křivky zapomínání, zákonů motivace,…

  • má individuální charakter

  • hlavní roli zde hraje OPAKOVÁNÍ, které však není stereotypní reprodukcí stejných obsahů, ale spíše hierarchií návratů k poznanému, ale na jiné úrovni

  • Formy opakování:

  • prvotní (ve stejném rozsahu jako při expozici a to ihned po probírání učiva); průběžné; zobecňující (postihuje větší cesty učiva, vymezuje podstatné a nepodstatné); problémové (spojováno s aplikací poznatků

Diagnóza:

  • zkoušení, prověřování, hodnocení, známkování,…

  • jde o průběžné zjišťování zpětné vazby o žákově práci

  • Druhy diagnostikování:

  • průběžné, frontální, individuální, skupinové, kolokvijní, testování, strojové

  • Formy diagnostikování:

  • ústní, písemné, grafické, pohybové, kombinované

  • jako nejpohotovější diagnostický prostředek se jeví testování a strojové zjišťování výsledků

Aplikace:

  • používání získaných vědomostí a dovedností v praktické činnosti, tím se stává vyvrcholením výuky

  • předpokládá ovládnutí základních myšlenkových operací (analýza, syntéza, generalizace, abstrahování, konkretizace)

  • projevuje se jako schopnost jednat v nových, změněných podmínkách

30. Zjišťování výsledků výuky, zkoušky a didaktické testy. Hodnocení a klasifikace žáků. Hodnocení formativní a sumativní, známkování a slovní hodnocení.

Školní “úspěch“ a “neúspěch“ žáků.

Zjišťování výsledků výuky

Hodnocení (pedagogická evaluace):

znamená zjišťování, porovnávání a vysvětlování dat charakterizujících stav, kvalitu, fungování a efektivnost škol, částí nebo celku vzdělávacího systému.

Zahrnuje hodnocení vzdělávacích procesů, hodnocení vzdělávacích projektů, hodnocení vzdělávacích výsledků, hodnocení učebnic…

Má důležitou roli pro korekci a inovaci vzdělávacího systému, pro strategii plánování jeho rozvoje a priorit.

Je samostatnou vědní disciplínou.

Hodnocení

- je zakotveno ve školských zákonech i vyhláškách.

- je vedeno v povinné pedagogické dokumentaci (třídní kniha nebo deník praktického vyučování).

- v případě nesrovnalostí žák může požádat o přezkoušení před komisí.

- při hodnocení zjišťujeme

okamžitou úroveň vědomostí a dovedností a

současně sledujeme vývoj osobnosti pod vlivem výchovy.

- by mělo být co nejvíce objektivní

Funkce hodnocení

- diagnostická - poznat schopnosti žáka- porovnáváním, zkoušením, hodnocením

- kontrolní - zjistit co umí

- regulační - podle výsledků učení učitel upravuje výuku

- motivační - hodnocení má žáka motivovat k dobrým výsledkům

Témata, do kterých materiál patří