Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- výchovná - spravedlivé hodnocení – podporuje píli, vytrvalost…..

- informativní (pro učitele, žáky)

- korekční (pro žáky)

Při hodnocení vědomostí a dovedností žáků se uplatňují 2 základní hlediska:

kvantitativní – zaměřené na rozsah osvojeného učiva,

kvalitativní – sleduje správnost osvojených vědomostí a dovedností, pohotovost myšlení,

Hodnocení může být průběžné, etapové a závěrečné.

Průběžným prověřováním lze zjistit, jak žáci pochopili a osvojili si učivo, co je třeba ještě vysvětlit a procvičit, jaké úkoly pro samostatnou práci zadat, aby se zvýšila kvalita získaných poznatků.

Etapové prověřování se provádí po ukončení určité časové etapy, popřípadě po probrání určitého tematického celku.

Závěrečné prověřování a hodnocení znamená celkové posouzení kvality vědomostí dovedností, návyků, tvořivých schopností, názorů a postojů žáka. Při tomto hodnocení je třeba klást důraz na:

• ucelenost získaných vědomostí a dovedností,

• schopnost aplikace osvojených vědomostí do praxe,

• schopnost samostatného řešení problémových úkolů,

• kulturu mluveného slova a používání odborné terminologie.

Smysl hodnocení:

  • Informovat žáka, do jaké míry zvládl nebo zvládá požadavky osnov

  • Informovat žáka, jak by měl pracovat a postupovat dále.Jakou cestu zvolit či prostředek zvolit. Jak odstranit nebo zmírnit nedostatky.

  • Motivovat, povzbudit a podnítit žáka k další práci. Hodnocení by mělo být výrazem pedagogického optimismu. Hodnocení by nemělo být výrazem pesimismu a odrazovat žáka od další práce.

  • Významná zpětnovazební informace pro učitele o účinnosti zvolených metod a postupů a prostředkem k hlubšímu poznávání žáků.

  • Významná informace pro rodiče.

Principy hodnocení:

  • Učitel by měl hodnotit objektivně, spravedlivě a taktně a nestranně.

  • Mělo by žákům pomáhat překonávat případné nedostatky, povzbudit je, orientovat pozitivním směrem a kladně motivovat.

  • Mělo by být prováděno humánním, taktním, rozvážným a citlivým způsobem.

  • Výsledky by neměly být podceňovány ani přeceňovány.

  • Požadavky na žáka by měli být přiměřené.

  • Při hodnocení učitel přihlíží k zdravotnímu a psychickému stavu žáka a k jeho možnostem.

  • závažnějším hodnocení žáků je vhodné se poradit s kolegy.

Diagnostické metody používané při hodnocení:

Soustavné pozorování žáků, rozhovor s žákem(žáky), analýza výsledků činnosti žáků (písemné práce,laboratorní práce, projekty, kresby, výrobky).

Časté je zkoušení žáků- ústní, písemné, praktické.

- individuální, skupinové, hromadné.

Atmosféra zkoušky-klidná, důstojná a nestresující.

Neměla by se zneužívat jako prostředek k řešení kázeňských problémů.

Ústní zkouška-forma rozhovoru.

Časově náročná.

Je třeba klást přiměřené otázky a poskytnout žákovi potřebný čas na rozmyšlení.

Témata, do kterých materiál patří