Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Psychologie - rozšířenější varianta

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.01 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- pohybově aktivnější, dokáže měnit polohu, manipuluje s př., zaujímá aktivní vztah k okolnímu světu, kt.začíná vnímat a poznávat

tělesný růst:

- v průběhu 1.r. – prudký růst do délky – o 25cm, přírůstek hmotnosti - ztrojnásobení (při * 50cm, ke konci – 70-75 cm, m:3-3,5 kg - m:9-10 kg)

- velká hlavička – ¼ těla, trup dlouhý, nohy krátké

- první mléčný chrup – 6-8 m.

motorika (somatický vývoj):

- vývoj pohybových schopností závisí na: dědičných dispozicích, úrovni kosterní a svalové soustavy, vyspělosti CNS

- pro vývoj – důležitý zrakový a sluchový vývoj

- probíhá od nekoordinovaných, nahodilých impulsivních pohybů ke koordinovaným a záměrným

- do 3.m. – bezcílné mávavé pohyby oběma rukama současně, doprovázeny pohyby hlavy, rtů, trupu a nohou, postupně se ohyby diferencují – sedění, stání, počátky chůze, vyvíjí se funkce rukou (manipulaci s př) – ruka – důležitý prostředek poznání

- 3.m. – zdvihání z podložky, udržení hlavy v ose těla, její otáčení za zvukem, při podržení dítěte pod pažemi – koná tzv.automatickou chůzi – nohama ve vzduchu, v leže na břichu se opírá o předloktí, jemná motorika - symetrická - sahá po předmětech oběma rukama, později asymetrická

- 4.m. – sedí s oporou, na klíně se vzpírá nožkami, drží hlavičku vzpřímeně, v poloze na zádech otočí hlavu o 180 stupňů, dlaňový úchop

- 5.m. – chytá nemotorně předměty, dotýká se jich oběma rukama

- 6.m. – sedí samo kratší dobu bez opory, umí se převalit z bříška na záda

- 7.m. – samo manipuluje s předměty

- 8.m. – samo stojí, když jej držíme za ruce, samo se i posazuje, překládání předmětu z ruky do ruky

- 9.m. – rozvoj jemné motoriky, sedí vzpřímeně a pevně, bez pomoci se posadí, používá kolen i rukou k lezení (1.lokomoce), ulnoradiální úchop přechází na klešťový (mezi palcem a ukazovákem)

- 10.m. – střídá nohy (přenáší rovnováhu), chodí kolem ohrádky, je těžší předměty pouštět než uchopovat (až kolem 15.m. pustí předmět na učené místo)

- 12.m. – stojí bezpečně bez opory, chodí, držíme-li je za ruce, některé již samo, aktivní klešťový úchop

- 15.m. – chodí samostatně, umí se zastavit, úchop klešťový přechází do pinzetového, zájem o pastelky a tužky, pokusy o 1.čmárání

vývoj psychických projevů a vnímání:

- zrak – 2.m. – rozvoj fixace pohledu na světelné plochy, akomodace

  • 2.-3.m. – soustřeďuje se na blízké nápadné př. či lidskou tvář

  • kolem 3.m. – pohybující se př.

  • 4.-5.m. – počátek rozlišování základních barev (od 9.m. dává určitým barvám přednost – červená, žlutá, modrá, zelená)

- sluch – 2.m. – vzniká sluchová dominanta (d.otáčí hlavu za př., kt.vydávají zvuk)

  • po 3.m. – najde zdroj zvuku v prostoru

  • druhý půlrok – rádo poslouchá rytmické a melodické zvukové podněty

Témata, do kterých materiál patří