Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Psychologie - rozšířenější varianta

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.01 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- chuť, čich – konec 2.m. – rozlišuje silné základní chuťové podněty, reaguje na intenzivní čichové

- paměť – ½ r. – pamatuje si jevy jen po 2 - 3dni

  • 1 r. – pamatuje si 2-3 týdny

  • hlavně vývoj znovupoznání (známé osoby, situace)

- myšlení – 1.projevy . tzv. víceúčelové reakce (cílevědomě využívá nějakého prostředku k dosažení určitého cíle)

- řeč – příprava pro vývoj dětské řeči, nemluví, ale mnohým slovům rozumí (kolem 10.m.) a reaguje na ně

  • předřečové období – broukání (3./4.m.), žvatlání

  • 5.-6.m. – aktivní naslouchání – úsměvem, broukáním začíná dávat najevo, že je naladěné na matku

  • 7.-8.m. – na broukání navazuje vyluzování slabik

  • 9.m. – reaguje na své jméno, zdvojování slabik

  • 1 r. – přechází v jednoduchá slovíčka (reagují na nejbližší osoby a věci),slovní zásoba – 10-12 slov, dětský žargon (1.slůvka) – často nemají holou podobu slova a vyjadřují více pojmů (hačí, hají, bác, …), dobře mu rozumí rodiče

- potřeby – organismu (jídla, spánku), činnosti, sociálního kontaktu

- hra – funkční (nesleduje zvláštní cíl) – nejprve si hraje s rukama, později s nožičkami, hry s řečovými orgány – broukání, žvatlání

  • 2.půlrok – napodobivé hry (pohyby, úkony)

  • 9.-10.m. – sociální hry – strhávání šátku z tváře, …

vývoj emocí:

- přetrvávají v bazální oblasti – libost x nelibost (sucho, spánek, jídlo)

- se socializací dítěte – vytváří se vztah k matce – pokud je empatická – d.je důvěřivé, společenské, navazuje kontakty, intenzivně prožívá

- kolem 3.m. – 1. úsměv – reflexní

- kolem ½ r. – úsměv na základě poznání nejbližší osoby - aktivní

- kolem 6.m. – 1. negativní emoce – úzkost a strach (z nových, neznámých př., lidí, situací)

  • tzv. separační úzkost – při odchodu matky do 2.místnosti, při fyzické blízkosti 2.lidí – d.pláče, normální separační reakce, ukazuje na dobrý vztah s matkou, normální vývoj

- postupné diferencování emocí

- konec 1.r. – schopnost kladně se naladit i na otce, babičku, dědu

  • začíná mít emoční vztah k nejbližšímu prostředí

  • snaha o 1. sebepojetí – začíná se zajímat o svůj obraz v zrcadle

vývoj charakteru:

- nejnižší stupeň – amorální – dítě není schopno brát ohledy na 2., společnost chápe jako prostředek k uspokojování vlastních potřeb, reaguje impulsivně, egoisticky, nedostatek zábran

- ke konci 1.r. – přechází do stupně prospěšného

vývoj sociálních vztahů:

- 6.t. – 1. úsměv jedince

- od 5.m. – začíná se diferencovat vztah k známým a k cizím lidem

- po 1. ½ r. – samo vyvolává a navazuje kontakt, domáhá se pozornosti dospělých

- k vrstevníkům se začínají vztahy dítěte vytvářet od 5.m.

Batole -(1.-3.rok) je silně ovládáno city. Ve vlastní činnosti již převládají nad funkčními hrami (experimentací) hry fikční (námětové). Děti s oblibou napodobují každé odhlížené chování dospělých ("kouří", perou, krájí chléb, hádají se ,. ..)

Témata, do kterých materiál patří