Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Psychologie - starší varianta 2010

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.13 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- 3.m. – zdvihání z podložky, udržení hlavy v ose těla, její otáčení za zvukem, při podržení dítěte pod pažemi – koná tzv.automatickou chůzi – nohama ve vzduchu, v leže na břichu se opírá o předloktí, jemná motorika - symetrická - sahá po předmětech oběma rukama, později asymetrická

- 4.m. – sedí s oporou, na klíně se vzpírá nožkami, drží hlavičku vzpřímeně, v poloze na zádech otočí hlavu o 180 stupňů, dlaňový úchop

- 5.m. – chytá nemotorně předměty, dotýká se jich oběma rukama

- 6.m. – sedí samo kratší dobu bez opory, umí se převalit z bříška na záda

- 7.m. – samo manipuluje s předměty

- 8.m. – samo stojí, když jej držíme za ruce, samo se i posazuje, překládání předmětu z ruky do ruky

- 9.m. – rozvoj jemné motoriky, sedí vzpřímeně a pevně, bez pomoci se posadí, používá kolen i rukou k lezení (1.lokomoce), ulnoradiální úchop přechází na klešťový (mezi palcem a ukazovákem)

- 10.m. – střídá nohy (přenáší rovnováhu), chodí kolem ohrádky, je těžší předměty pouštět než uchopovat (až kolem 15.m. pustí předmět na učené místo)

- 12.m. – stojí bezpečně bez opory, chodí, držíme-li je za ruce, některé již samo, aktivní klešťový úchop

- 15.m. – chodí samostatně, umí se zastavit, úchop klešťový přechází do pinzetového,

vývoj psychických projevů a vnímání:

- zrak – 2.m. – rozvoj fixace pohledu na světelné plochy, akomodace

  • 2.-3.m. – soustřeďuje se na blízké nápadné př. či lidskou tvář

  • kolem 3.m. – pohybující se př.

  • 4.-5.m. – počátek rozlišování základních barev (od 9.m. dává určitým barvám přednost – červená, žlutá, modrá, zelená)

- sluch – 2.m. – vzniká sluchová dominanta (d.otáčí hlavu za př., kt.vydávají zvuk)

  • po 3.m. – najde zdroj zvuku v prostoru

  • druhý půlrok – rádo poslouchá rytmické a melodické zvukové podněty

- chuť, čich – konec 2.m. – rozlišuje silné základní chuťové podněty, reaguje na intenzivní čichové

- paměť – ½ r. – pamatuje si jevy jen po 2 - 3dni

  • 1 r. – pamatuje si 2-3 týdny

  • hlavně vývoj znovupoznání (známé osoby, situace)

- myšlení – 1.projevy . tzv. víceúčelové reakce (cílevědomě využívá prostředku k dosažení cíle)

- řeč – příprava pro vývoj dětské řeči, nemluví, ale mnohým slovům rozumí (kolem 10.m.) a reaguje na ně

  • předřečové období – broukání (3./4.m.), žvatlání

  • 5.-6.m. – aktivní naslouchání – úsměvem, broukáním začíná dávat najevo, že je naladěné na matku

  • 7.-8.m. – na broukání navazuje vyluzování slabik

  • 9.m. – reaguje na své jméno, zdvojování slabik

  • 1 r. – přechází v jednoduchá slovíčka (reagují na nejbližší osoby a věci),slovní zásoba – 10-12 slov, dětský žargon (1.slůvka) – často nemají holou podobu slova a vyjadřují více pojmů (hačí, hají, bác, …), dobře mu rozumí rodiče

Témata, do kterých materiál patří