Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Klima  společně  vytvářejí  všichni  žáci,  kteří  docházejí  do  konkrétní  školní  třídy,  ale  také  skupiny  žáků,  na 

které se třída většinou rozděluje a žáci stojící mimo tyto skupiny, jednotliví žáci a samozřejmě také učitelé vyučující 
v konkrétní třídě.  
 
Termín klima třídy zahrnuje:  

► Obsahově – ustálený způsob vnímání, hodnocení a reagování všech výše zmíněných aktérů na to, co se ve třídě 

děje, nebo co se dříve stalo, či co se očekává, že se odehraje. Důležité však je, jak klima vnímají ti, kteří se ho přímo 
zúčastňují, ne jaké klima objektivně je. 

►  Časově  –  jsou  to  jevy  dlouhodobé,  jsou  typické  pro  konkrétní  školní  třídu  a  její  učitele,  mohou  trvat  i  několik 

měsíců až let (na rozdíl od atmosféry třídy – viz níže.)  

Učitelé si uvědomují, že každá třída, ve které vyučují, se během hodiny i o přestávkách chová jinak, že průběh 

hodiny se stejnou učební látkou může být v každé (byť paralelní) třídě jiný. Bylo by nemožné, najít dvě stejné třídy, 
které by na učitelovu práci reagovaly stejně. Do jedné třídy učitel chodí rád, do jiné velice nerad a toto se může lišit u 
jednotlivých učitelů, neboť stejná třída reaguje odlišně na různé učitele. Každá třída má totiž své zvláštnosti, vytváří 
zvláštní klima pro učitelovu práci. Toto si většinou učitelé vzájemně sdělují a vytvářejí tak nevědomky „pověst třídy“ 
v učitelském sboru.  
 

Žáci  ze  zkušenosti  vědí,  že  každý  učitel  se  v jejich  třídě  chová  jinak,  že  hodina  se  stejnou  látkou  proběhne 

Témata, do kterých materiál patří