Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

terorizující - dav pronásleduje vůdcem davu označeného nepřítele 

panický  –  prchající  dav  zachvácený  panikou  není  schopen  střízlivě  a  racionálně  hodnotit  situaci,  účastníci 
pociťují pouze strach a jediná možnost záchrany = útěk 

demonstrující – vyjadřuje postoje 

lynčující  

rabující – domy, obchody apod. 

Parta – původně pracovní skupina, odvozeně pak i jiná skupina se společným zájmem, cílem 

- je to neformální skupina 
„dobrá  parta“  –  s hodnotným  nebo  alespoň  společensky  přijatelným  cílem,  se  vztahy  vzájemné  spolupráce  a 
porozumění, prosociální chování mezi členy 
tlupa – zvl. u mladistvých – skupina s delikventním, asociálním chováním, s morálně nežádoucími až nebezpečnými 
cíli, často s násilnickým chováním, tlupy překračují normy i zákony společnosti 

Kolektiv – pracovní skupina s příznivými charakteristikami 
Jedinec bývá součástí několika sociálních skupin, které na něho mohou působit shodně, ale také rozporně. 
Rodina jako sociální skupina je charakteristická malá primární skupiny, charakterizovaná jako společenská instituce 
tvořící důležitý stavební prvek lidské společnosti, protože má řadu významných společenských funkcí. Nejdůležitější 
atributy rodiny, které se promítají do rodinných interakcí jsou především: rodinná konstelace (rozložení pozic každého 
člena), sebepojetí (koncepce rodiny), míra autonomie a otevřenosti (vůči vnějším sociálním vlivům) a způsob vedení. 
 
Třída jako sociální skupina
 je typickou formální skupinou (z hlediska vzniku i funkce). Do 12-ti let je třídní skupina 
obvykle velmi centralizovaná - na učiteli závislá interakce. Od 12-ti let klesá závislost skupinové struktury na školní 
úspěšnosti,  klesá  korelace  vlivu  a  klasifikace.  Učitel  má  následující  funkce  v  systému  třídy  :  stimulující  (motivuje, 
aktivizuje  žáka  volbou  úloh  a  činností),  informační  (přenášení  kognitivních  obsahů),  regulující  (ovlivňující  formy 
vyučovacích situací) a hodnotící (učitel poskytuje adekvátní zpětnou vazbu). 

Témata, do kterých materiál patří