Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

aspekty architektonické (přístup do školy a její okolí, její pavilony či naopak jednolitý blok, rozmístění tříd, vybavení 
odborných  učeben,  kabinetů,  dílen,  řešení  šaten,  tělocvičny,  školní  jídelny  a  chodeb,  kabinetů),  hygienické 
(nezávadnost stavebních materiálů, bezpečnost, akustika, osvětlení, vytápění, větrání, prach), ergonomické (velikost a 
podoba  nábytku  ve  škole,  uspořádaní  různých  sdělovačů  a  ovládacích  prvků,  uspořádání  pracovních  míst  žáků  i 
učitelů),  organizační  (řešení  příchodů  do  školy,  odchodů,  dělení  s spojování  tříd  pro  jednotlivé  předměty,  režim  o 
přestávkách,  styk  s rodiči,  počty  žáků  a  učitelů  s ohledem  na  kapacitu  školy,  využívání  prostor  školy  po  skončení 
vyučování) apod. 

 
► Sociální atmosféra školy – tento termín má daleko užší rozsah. Je to krátkodobý jev, situačně podmíněný a 

mění se během vyučovacího dne nebo týdne. Například atmosféra ve škole o velké přestávce, při  zahájení  školního 
roku,  při  inspekci,  po  těžkém  úrazu  některého  žáka  nebo  učitele  či  atmosféra  při  rozdávání  vysvědčení  na  konci 
školního roku.  

 
► Klima školy – Důraz je kladen na to, jak klima školy vnímají lidé, kteří se v dané škole pohybují, tedy samotní 

aktéři  klimatu  školy.  Klima  školy  zahrnuje  dlouhodobé  postupy  vnímání,  hodnocení,  prožívání  a  reagování  všech 
aktérů  školy  na  to,  co  se  ve  škole  děje,  co  se  stalo  v minulosti,  nebo  co  se  má  stát  v nejbližších  dnech  nebo  i  ve 
vzdálenější budoucnosti.  
 
V rámci klimatu školy můžeme rozlišit jeho dva krajní typy
Otevřené klima školy – Ve škole převládá vzájemná důvěra, učitele jsou zaujatí pro svou pedagogickou práci, jejich 
chování je otevřené a nepředstírané. Ředitel školy spolupracuje se svými podřízenými a jde jim osobním příkladem. 
Pravidla chování a chodu školy jsou jasná a stálá.  

Témata, do kterých materiál patří