SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
únavnost a jiné poruchy, tělesný a růstem podmíněný neklid a impulzivita,
5. Genetické faktory
Vliv na školní výkon: Děti se projevují v oblastech psaní, čtení, počítání nevyzrále. Dále lze pozorovat poruchy
soustředěnosti, poruchy pravolevé a prostorové orientace, p. sluchového vnímání, p. vnímání a
reprodukce rytmu, p. jemné a hrubé motoriky, p. chování → vliv na celou osobnost
Reedukace (náprava) SPU
Dlouhodobý diagnosticko-terapeutický proces, jehož cílem je odstranění nebo zmírnění obtíží dítěte a
zlepšení jeho celkového psychického stavu (Bartoňová 2005).
Doslova znamená převýchovu, ale význam je jiný. Znamená utváření, výchovu psychických funkcí,
popřípadě dovedností nutných ke zvládnutí dovedností složitějších. Nejde o nápravu, ale o utváření
nových návyků. V zahraničí ji odpovídá pojem intervence (Zelinková, 2003).
149
-
děti s nejtěžším stupněm SPU komplikovaným problémy, které vyžadují léčení, jsou po dobu
léčení vzdělávány v ZŠ při psychiatrické léčebně včetně reedukace
-
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, u nichž je vzhledem ke stupni poruchy
doporučena speciální péče, jsou buď vzděláváni ve specializovaných třídách při ZŠ nebo ve
spec. školách pro žáky s SPU nebo jsou integrováni do běžných tříd
-
žáci a studenti, kteří jsou sice diagnostikováni jako osoby s SPU, ale stupeň jejich obtíží
nevyžaduje speciální péči, zůstávají v běžných třídách