SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Dysmúzie je absencí hudebních schopností, tj. nerozlišení chybných tónů ve vlastním zpěvu ani
poslouchaném hudebním projevu.
specifická porucha postihující schopnost vnímání a reprodukce hudby
Obtíže v rozlišování tónů, nepamatuje si melodii, není schopno reprodukovat rytmus, potíže se čtením
a zápisem not,…
Etiologie SVPU (příčiny potíží): LMD asi v 50% případů (či netypická dominance hemisfér)
dědičnost (asi 20% případů)
kombinace LMD a dědičnosti (15%)
neurotická nebo nezjištěná etiologie (15%)
genetické a hormonální vlivy při časném vývoji mozku (20. týden)
nepříznivý vliv prostředí, zejména podmínky rodinného prostředí
podmínky školního prostředí
Příčiny vzniku specifických poruch učení mohou být:
1. Funkční nedostatky a deficity schopností: např. nižší verbální inteligence,menší schopnost
abstrakce, nedostatečná schopnost logického myšlení,jednostranné intelektuální nadání,
snížená schopnost postřehování, špatná paměť.
2. Poruchy koncentrace a menší odolnost vůči námaze: např. nedostatečná schopnost napnout
své síly, lenost, nervozita, nesamostatnost, zabíhavá pozornost,
3. Nedostatečné vnější podmínky: mimoškolní faktory: zátěž a zanedbanost způsobená
neuspořádanými poměry v rodině, ztráta odvahy způsobená stálými výtkami rodičů, chybějící
domácí pomoc a péče při přípravě do školy. Školní faktory: role outsidera mezi spolužáky,
častější změna školy a absence ve škole,
4. Konstituční nedostatky: poruchy zraku nebo sluchu, zdravotní potíže a na nich závislá zvýšená