SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
150
Zásady práce při reedukaci SVPU: klid, trpělivost, optimismus; nešetřit povzbuzením, pochvalou;
nedopustit, aby se dítě naučilo něco špatně; spolupráce s dítětem; krátké a častější učení; využít
případných koníčků a zájmů; hodně pohybu; vyloučit rušivé podněty; nepřipustit vznik pocitu
méněcennosti; spravedlivé hodnocení – přihlédnutí k možnostem dítěte; spolupráce rodiny a školy
Jak mohou pomoci rodiče:
Měli by vědět, jak vybudovat sebevědomí u svého dítěte se SVPU. Pokud děti věří ve vlastní
schopnosti, budou se více snažit. Rodiče musí dítěti dodat odvahu ke vstupu do cyklu úspěchu. Měli
by se pokusit vyzvednout jeho přednosti a ukázat, jak si jich cení. Dítě potřebuje pochválit za své úsilí.
Děti se učí sebeúctě na příkladu svých rodičů. Měli by přimět dítě stanovovat si dosažitelné cíle, aby
mohlo zakusit pocit úspěchu. Měli by naučit své dítě chválit sebe samo. Musí s dítětem strávit mnoho
času, dítě musí cítit, že je milováno. Děti potřebují také cítit, že někam patří
Přístup učitele
Učitel by měl brát ohled na biologické potřeby, které bývají často podceňovány. Dítě hladové nebo
žíznící se soustředí především na to, že má žízeň nebo hlad, a uniká mu průběh výuky. Ve
vydýchaném vzduchu se nesoustředí ani dospělí, natož dítě. Čím je dítě mladší, tím má větší potřebu
pohybu. Pohyb je pro ně přirozeným stavem, zatímco, klid je unavuje, sezení bez hnutí je vyčerpává.
Nejen rodiče, ale i učitel musí zajistit dítěti pocit bezpečí. Uspokojování sociálních potřeb vyžaduje
přátelskou , kooperativní atmosféru ve třídě, vnímavého a objektivního pedagoga. Čím je dítě mladší,
tím větší má pro něj hodnocení učitele význam. Děti s poruchami učení musíme vést tak, aby měly
možnost zažívat úspěch. Hledáme oblast, v níž jsou úspěšní, v níž je můžeme pochválit. Zadáváme jim
takové úkoly, které jsou schopni plnit, nebo náročnější úkoly členíme na menší kroky.