SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
146
- neschopnost rozeznat
pravou a levou stranu
- obtíže opakovat rytmus
- obtíže naučit se cizí jazyk
- problémy s pozorností a
koncentrací
- reakcí může být uzavření,
deprese, agrese, psychické
problémy,…
- problémy v oblasti
sociálních vztahů
Nespecifické poruchy učení, nepravá dyslexie
-
Jejich podkladem není nedostatek nebo porucha základních schopností ke čtení.
-
Porucha či nedostatek spočívá v jiných oblastech, které mají na učení čtení nepříznivý vliv.
-
Díky tomu se základní schopnosti pro učení čtení nemohly rozvinout nebo byly ve svém
vývoji utlumeny.
-
Nízká úroveň čtení není jediným symptomem, ale pojí se s obtížemi v jiných školních
oblastech a celkově špatným prospěchem.
Nespecifické poruchy učení – příčiny VNITŘNÍ:
-
Opožděný intelektový vývoj.
VNĚJŠÍ:
-
Napjatá citová situace v rodině, ve škole.
-
Dlouhé zanedbávání školní docházky.
-
Nevhodný didaktický postup nezkušeného učitele.
-
Výchovná zanedbanost dítěte v rodině.
-
Špatný zdravotní stav dítěte, chronická onemocnění.
-
Vážné smyslové vady či vady řeči.
-
Dvojjazyčná výchova.
-
Odstraňujeme primární příčinu, také reedukace.
Dysgrafie je poruchou psaní, která postihuje grafickou stránku písemného projevu dítěte, osvojování
tvarů jednotlivých písmen. Projevuje se v následujících oblastech:
- dítě si obtížně pamatuje tvary písmen, obtížně je napodobuje.
- písmo je příliš velké, malé, často obtížně čitelné
- obtíže při napodobování písmen a pomalé vybavování tvarů písmen přetrvávají ve vyšších ročnících.
- žák často škrtá, přepisuje písmena
- písemný projev je neupravený
- neúměrně pomalé tempo psaní
- písařský výkon vyžaduje neúměrně mnoho energie, vytrvalosti a času.
Reedukace – rozvíjení hrubé i jemné motoriky