SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
143
Příčiny delikvence
sociální prostředí
rodina – rodinný model chování působí nedostatečně nebo nevhodně, emočně chladní rodiče, závislosti
v rodině (alkoholismus), fyzické nebo psychické týrání, nízká nebo žádná stimulace dítěte, rozvod, neúplná
rodina, deprivační zkušenost (potřeba smysluplného světa, potřeba životní jistoty založená na stabilním
citovém vztahu, potřeba bezpečí, potřeba životní identity, potřeba životní perspektivy), rodiče jsou anomální
osobnosti, partnerské neshody, pobyt jednoho z rodičů ve vězení, nízká vzdělanostní úroveň rodičů, úmrtí
jednoho z rodičů, nezaměstnanost, nekompetentnost ve výchovné rodičovské roli
škola – postavení dítěte v školním kolektivu, oslabená schopnost porozumět chování spolužáků v určitých
sociálních situacích, nízká frustrační tolerance, děti s LMD, zanedbané děti, neschopnost kooperace,
vzdělávací problémy v důsledku sociální zanedbanosti, nízká úroveň volního úsilí, vzdělávací problémy
v důsledku nižších intelektuálních schopností, opakování třídy, přeřazení do zvláštní školy často v důsledku
výchovných problémů, konflikty se spolužáky, konflikty s učiteli
mimoškolní prostředí – v pubertě vzniká touha osamostatnit se od dospělých, ale současně se zařadit mezi
vrstevníky (působení party nebude mít negativní význam, pokud byla rodinná výchova dobrá a rodina
představovala přijatelné zázemí), nedostatek zájmů nebo zájmy pasivní a receptivní, nevyhraněnost zájmové
oblasti, nuda, členství v problémových partách